Hoppa till innehåll

Datorn Byter Ip!


Smile12345
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej alla fuskare! :)

 

Jag har ett litet problem med min dator.

Jag har skapat lite Minecraft servrar (med Hamachi) nu och det funkar bra. :P

Men det är så att datorn byter IP-address (IPv4) varenda dag och då blir det lite jobbigt att joina eftersom man måste skriva in en ny IP varje gång man vill spela på servern. :( Jag vet dock inte om den byter IPv6, Nätmask och/eller Standard gateway. :unsure: Men jag undrar altså om det finns något sätt att ändra så att den inte byter hela tiden. Jag har inte trådlöst nätverk, skulle inte kunna skapa ett för jag har ingen trådlös router.

Jag har Bredbandsbolaget.

 

Windows 7 Home Premium

Service pack 1

64-bit

______________________

Jag är tacksam för svar! :thanks:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Kaktuskun skrev är det nog snarare din internetleverantör som byter din IPv4-adress varje dag. Det är en konsekvens av deras nätverksdesign. Har du en router? I så fall kan du använda en vanlig funktion som kallas för DynDNS så att spelare kan ansluta till din IP-adress med ett domännamn, t.ex. smile12345.dlinkddns.com:<port>, som uppdateras och översätt till din servers faktiska IP-adress när den ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Kaktuskun skrev är det nog snarare din internetleverantör som byter din IPv4-adress varje dag. Det är en konsekvens av deras nätverksdesign. Har du en router? I så fall kan du använda en vanlig funktion som kallas för DynDNS så att spelare kan ansluta till din IP-adress med ett domännamn, t.ex. smile12345.dlinkddns.com:<port>, som uppdateras och översätt till din servers faktiska IP-adress när den ändras.

Jag ska flytta i november och byta till Telia, tror du den kommer sluta byta då?

 

Som Kaktuskun skrev är det nog snarare din internetleverantör som byter din IPv4-adress varje dag. Det är en konsekvens av deras nätverksdesign. Har du en router? I så fall kan du använda en vanlig funktion som kallas för DynDNS så att spelare kan ansluta till din IP-adress med ett domännamn, t.ex. smile12345.dlinkddns.com:<port>, som uppdateras och översätt till din servers faktiska IP-adress när den ändras.
Jag har beställt en trådlös ZyXel NBG-419N router, kan jag koppla in den direkt eller ska jag vänta tills jag flyttar och byter till Telia?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...