Hoppa till innehåll

Äldre Spel Till Win7


Northwest
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena fuskare,det är så att min dator börjar bli ganska gammal(äldsta delarna är ca 5 år) och det hade varit kul att kunna spela lite nyare spel utan att datorn låter som ett jet plan.Detta samt att Win8 verkar vara ett hipster program för facebook,twitter etc har gjort att jag funderar på att skaffa en ny dator med Win7.

 

Nu till problemet,jag har hört att äldre spel fungerar dåligt i Win7 pga att det är 64 bitars,men köper man ultimate så får man med 32 bitars. Så då undrar jag kan jag räkna med att spelen som fungerar i Vista home premium 32 fungerar i Win7 ultimate 32?

 

Ni kan kolla in min profil så ser ni vilken typ av spel jag menar,men över lag är det.

 

Äldre COD.

 

Battlefield 1942,Vietnam,2.

 

C&C Generals.

 

Soldier of Fortune.

 

NFS Porsche 2000.

 

Medal of Honor.

 

Med vänliga hälsningar Northwest

Redigerat av Northwest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo,jag har sett att vissa fungerar men det verkar som dom som har problem är fler.

 

Men det är val bara att köpa och testa,dom äldsta spelen får väl vara kvar på vistan.

 

Men då har jag problem #2. Vissa säger att home premium 64 är bäst medan andra säger 32 ultimate.

Då snackar jag spel från 2000-2005.

 

Vilket rekommenderas?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar Windows 8 x64.

 

Nackdelen är att jag har en hel del roliga spel som är framtagna till xp32,ju längre bort man kommer desto mindre är chansen att gamla spel fungerar.

 

Antar jag iaf,har ärligt talat ingen aning.

 

ska leta upp mitt bf2 och se om det fungerar har win 7 64 ulti :)

Ja tack!

 

Är den här något att ha? Den har fått rätt bra recensioner.

 

http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-...gtx-650-i5-3450

Redigerat av Northwest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Simcity 4 har lite problem på min dator.

Jag kan spela 10 minuter innan det krachar, eller flera timmar.

Hade även lite problem att installera spelet, då den stannade på 80%.

 

Det som funkade var att köra den i kompatibilitets läge för Windows XP, för då funkade det lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows 7 64-bit fungerar perfekt. Det enda du kan ha problem med är väl drivrutinerna till hårdvaruenheterna, p.g.a. snåla tillverkare... (nVidia är bra)

 

BF2 körs iallafall på Windows 7 64-bitars suveränt för mig. Kom ihåg att installera den senaste patchen? 1.5+AltTabFix

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...