Hoppa till innehåll

Min Mamma Är Överbeskyddande

Nixous

Rekommendera inlägg

• Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag ser ej det sjuka i scenariot. Det är en leksak som barnet garanterat kommer ha användning för länge på grund av dess klara multifunktionalitet, och om inte annat har ju dessutom föräldrarna nytta av iPaden.

Det jag tror dom syftar på är att när dom var små, hade dom en Nokia 3310, eller liknande, och att barn i deras dåtida ålder nu har smartphones.

Sedan är jag ganska säker på att vissa inlägg är troll-inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser ej det sjuka i scenariot. Det är en leksak som barnet garanterat kommer ha användning för länge på grund av dess klara multifunktionalitet, och om inte annat har ju dessutom föräldrarna nytta av iPaden.

Barn i den åldern behöver lära sig om fysiska interaktioner, Hur en boll känns, hur skrubbsår känns, hur riktiga människor beter sig. Enda anledningen till att datorspel etc inte är allvarligt skadligt för människors psykosociala hälsa är för att vi som små har byggt upp en trygg grund av vad verkligheten är och har ett starkt associationsminne när vi spelar spel som kan koppla händelserna i ett spel eller liknande till verkligheten men ändå förstå skillnaden. När du ger små barn virtuella underhållningsapparater istället för fysiska så riskerar du att vända hela associationsminnet tvärt om vilket åtminstone jag tror kan kraftigt påverka individen i framtiden.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Barn i den åldern behöver lära sig om fysiska interaktioner, Hur en boll känns, hur skrubbsår känns, hur riktiga människor beter sig. Enda anledningen till att datorspel etc inte är allvarligt skadligt för människors psykosociala hälsa är för att vi som små har byggt upp en trygg grund av vad verkligheten är och har ett starkt associationsminne när vi spelar spel som kan koppla händelserna i ett spel eller liknande till verkligheten men ändå förstå skillnaden. När du ger små barn virtuella underhållningsapparater istället för fysiska så riskerar du att vända hela associationsminnet tvärt om vilket åtminstone jag tror kan kraftigt påverka individen i framtiden.

För det är ju så att så fort du ger ett barn en mobiltelefon/surfplatta så kommer dom isolera sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det är ju så att så fort du ger ett barn en mobiltelefon/surfplatta så kommer dom isolera sig.

Jag vet ju vad som hände med mig när jag fick Game Cube. ;) När du blir Gamer finns det ingen återvändo.

EDIT: Nä jag påstår inte att små barn isolerar sig när får en surfplatta, men i så låg ålder finns det egentligen ingen större mening med att de ska ha en egen surfplatta eller liknande. Ok om de då och då spelar dator eller spelar på sina föräldrars surfplattor, men det är en annan sak.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag tror dom syftar på är att när dom var små, hade dom en Nokia 3310, eller liknande, och att barn i deras dåtida ålder nu har smartphones.

Sedan är jag ganska säker på att vissa inlägg är troll-inlägg.

När jag var ung hade jag en telefon värt ca. 30 euro. Det fanns folk i min åldersgrupp med 300-eurostelefoner då också. Varför är det helt plötsligt konstigt nu att vissa har telefoner som är värre, och vissa bättre? Det har alltid varit såhär.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...