Dave37 Skrivet 12 December 2012 Rapport Dela Skrivet 12 December 2012 Det är fan hemskt att det inte finns någon tråd om detta än. Vilka här tittar och vad tycker ni? Den ursprungliga "Mysteriet på Greveholm" är ju en av de mest omtyckta julkalendern på många år. Fast jag hörde att årets är ännu populärare med över 2 miljoner tittare. Själv har jag faktiskt följt den från dag ett och måste säga att den är fantastisk. Det roliga är att alla som är födda 85-92 minns första Greveholm och är mer exalterade än någon annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 12 December 2012 Rapport Dela Skrivet 12 December 2012 Uh, kan man titta på de avsnitt som gått någonstans? Jag kom på att jag skulle tittat på julkalendern typ 7 dagar försent och efter det så pallade jag bara inte. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 De finns på SVT-play. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 13 December 2012 Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 Tycker det faktiskt är roligt att kolla på den, Speciellt då man har sett först greveholm. Man kan aldrig bli för gammal för julkalender! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 En Metal- och 8-bitars remix av introlåten hade varit superbt, har inte lyckats hitta något än. Musiken är fan grym B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 13 December 2012 Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 Hahaha det hade varit ganska skönt! Vad tycker du om att julkalendern blivit anmäld 15 gånger? Dom påstår ju att svt är "Ondskans hantlangare" osv för att dom körde anden i glaset och för att det är spöken med. Tycker det är rent patetiskt, Småbarn förstår ju inte ens vad dom gjorde, Och sen gjorde dom inte ens det korrekt. Men är ju alltid nån varje år som anmäler för något så :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 Ja det är ju bara patetiskt. Dessa anmälningar kommer ju från pappskallar som faktiskt tror på sån där skit. Det var ju någon som tyckte det var förjävligt med "anden i glaset"-leken och mer eller mindre trodde att det fanns en överväldigande risk för att ett spöke skulle och strypa barnen till döds under inspelningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 13 December 2012 Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 Haha ja det är ju sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 15 December 2012 Karaktären "Frans" påminner sjukt mycket om Juicelol btw. B) Allt som saknas är en stilig hatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 15 December 2012 Rapport Dela Skrivet 15 December 2012 Jaså? Vilket avsnitt ska jag se för att få bäst bild av denne karaktär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 15 December 2012 (redigerat) Detta är ett bra avsnitt: http://www.svtplay.se/video/894132/del-8 Han är visserligen typ halva din ålder men ändå... XD Nä men... Inte bara utseendemässigt, utan beteendemässigt tycker jag han är rätt lik också. Kanske bara det att han inte pratar skånska... Redigerat 15 December 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 15 December 2012 Rapport Dela Skrivet 15 December 2012 Jag skall genast kolla. Frans pratade ju helt efterblivet, men jag förstår hur du tänker. De andras skånska är dock underbar, särskilt Bennys. Jag längtar tills jag ska ned dit igen efter nyår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.