Hoppa till innehåll

Dilemma


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har nyss flyttat, så jag tänkte uppdatera min profil. Jag gick in på http://www.fuska.se/forum/index.php?act=UserCP&CODE=01. Där kan man ange en Plats. Men om du tittar till vänster så står det Från under min avatar. Vad ska jag ta mig till? Jag är ju från ett ställe, men min nuvarande plats är en annan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite oklarhet ger väl snarare spänning i vardagen skulle jag hävda! Tänk vad tråkig världen skulle vara om alla på fuska.se skrev vilken plats de var från. Eller vilken plats de för tillfället befinner sig på. Personligen ser jag hellre att varje användare individuellt får tolka begreppen "plats" och "från". Detta för att ge oss alla en lite intressantare vardag! En tillvaro där allt förtydligas in i minsta detalj för att bespara människorna mödan att behöva tänka själva lär vara ganska tråkig. Alltså vill jag uppmana trådskaparen att tänka själv och sedan välja det alternativ som han själv finner bäst!

 

Vidare så vill jag spinna vidare på Lynotts inlägg. "Plats" skulle kunna tolkas som "plats du kommer från". På detta sätt kan även "från" tolkas. Vi får alltså "Plats (du kommer från)" och "(Plats du kommer) från"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vidare så vill jag spinna vidare på Lynotts inlägg. "Plats" skulle kunna tolkas som "plats du kommer från". På detta sätt kan även "från" tolkas. Vi får alltså "Plats (du kommer från)" och "(Plats du kommer) från"

Så jag kan skriva att jag är från "Ystad, Skåne" fast jag bara har varit där två gånger?

För jag kommer ju från Ystad, för jag har varit där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...