Hoppa till innehåll

Server Hjälp Igen


SarahDessi

Rekommendera inlägg

Oki, jag har som innan en fungerande server + min IP.

Min kompis har crackat MC men har 1.4.6

 

Mina server inställnigar e

#Minecraft server properties

#Sat Jan 12 00:07:18 CET 2013

generator-settings=

allow-nether=true

level-name=world

enable-query=false

allow-flight=true

server-port=25565

level-type=DEFAULT

enable-rcon=false

level-seed=

server-ip=

max-build-height=256

spawn-npcs=true

white-list=false

spawn-animals=true

snooper-enabled=true

hardcore=false

texture-pack=

online-mode=false

pvp=true

difficulty=1

gamemode=0

max-players=20

spawn-monsters=false

generate-structures=true

view-distance=10

spawn-protection=16

motd=A Minecraft Server

 

Min kompis kan inte joina, e de nått jag gjort fel eller e de för att han har crackat?

Hjälp snälla

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om "online-mode" är false så borde crackade versioner kunna connecta. Kan du connecta till servern med din externa IP?

 

Aså, jag e på typ localhost eller nått, jag kommer in utan problem.

Det står även att min server är igång med full uppkopling, men han kan inte joina :o

 

om "online-mode" är false så borde crackade versioner kunna connecta. Kan du connecta till servern med din externa IP?

Provade nu och nää, kan inte joina med min IP själv :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aså, jag e på typ localhost eller nått, jag kommer in utan problem.

Det står även att min server är igång med full uppkopling, men han kan inte joina :o

Provade nu och nää, kan inte joina med min IP själv :/

Då har du väl inte port forwardat?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har du väl inte port forwardat?

 

Port vad? :o

 

Mitt gyllene tips som kommer fungera till 100%, be din vän att köpa spelet- det kostar inte speciellt mycket. Onlinespel suger att köra crackat med. Tro mig- jag vet.

oki :) Jag ska be honom göra det.

 

Men asså, jag har köpt de, men jag kan inte joina via min IP utan bara localhost grejjen du sa förut :( Så vet inte om de kommer funka.

 

Men tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Port vad? :o

oki :) Jag ska be honom göra det.

 

Men asså, jag har köpt de, men jag kan inte joina via min IP utan bara localhost grejjen du sa förut :( Så vet inte om de kommer funka.

 

Men tack :)

Finns ett problem isåfall. Lösningen kan du fixa antingen enkelt eller svårt- som sagt innan så kan du portforworda, lite mer avancerat- och sen kan du ladda hem ett program som t.ex. Hamachi och styra servern via den. Finns flertal youtubevideon som demonstrerar både hur man öppnar sina portar och hur man styr sin server via hamachi.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ett problem isåfall. Lösningen kan du fixa antingen enkelt eller svårt- som sagt innan så kan du portforworda, lite mer avancerat- och sen kan du ladda hem ett program som t.ex. Hamachi och styra servern via den. Finns flertal youtubevideon som demonstrerar både hur man öppnar sina portar och hur man styr sin server via hamachi.

 

Har hamatchi :)

 

Hmm, får försöka begripa vad han menar :/ Ä inte så bra på de här med datorer :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NI båda måste ha samma minecraft version som servern.

 

Han behöver inte hamachi om du hostar.

Vi har båda samma version, men funkar ändå int, vi lyckades med hamatchi i typ 5 sekunder innan hans data typ dog och nu funkar det int igen. Han har Linux btw om de gör nån skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...