Hoppa till innehåll

Feedback-Tråden


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

För att förhindra att varje inlägg skall ha x antal gillningar så är gränsen tillsvidare 5. Tanken är att gilla skall användas istället för att skriva ett inlägg att man håller med/gillar förslaget t.ex. Ser inget vidare ut ifall varje inlägg i en tråd har massa som gillar. Så för att sammanfatta, har du inget att skriva/tillföra så kan du gilla om du vill detta. Gillar du samt har något att tillföra så kan du istället skriva ett inlägg.

Jag kom in på någon gilla-spree igår så de tog slut. Det är en bra tanke på vad du säger med att det inte ska bli för mycket och idag då jag varit med sparsam har de räckt gott till. Om forumet blir aktivare kanske det blir aktuellt att höja eller basera på hur aktiv man själv är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis det som är min tanke. Känns som mycket av det nya behöver utvärderas till stor del, anpassningar kommer därför få ske efter hand. Sen är det ju även viktigt att ge allt sin tid så man inte ändrar hej vilt.

 

Om någon timme så är tanken hur som helst att ge sig på en "gamla citat-fix". Så då stängs forumet ner en liten stund, är ju runt 1.5 miljoner inlägg som skall behandlas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis det som är min tanke. Känns som mycket av det nya behöver utvärderas till stor del, anpassningar kommer därför få ske efter hand. Sen är det ju även viktigt att ge allt sin tid så man inte ändrar hej vilt.

 

Om någon timme så är tanken hur som helst att ge sig på en "gamla citat-fix". Så då stängs forumet ner en liten stund, är ju runt 1.5 miljoner inlägg som skall behandlas.

Är det inte smartare att ta de inlägg som är aktiva inom en viss tid. Menar då att gamla inlägg är väll ganska onödiga och göra det med. Ex som är över 2 år gamla ingen skriver i. 

 

När jag såg att  det var 1.5 miljoner så höll jag på att spotta ut kaffet.

 

--

Tycker dock att sökmotorn laddar riktigt segt, när man laddar denna tråd på 0.7 sekund så laddar man kanske sökmotorn på 30-60 sekunder.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ällande gilla så har jag ändrat om så det är 3+ som gäller vid inläggen.

 

Edit: Gillade är nu igen "10+ Gillar". Dock så syns det vilka som gillat vid varje inlägg, men stjärnan dyker som sagt upp vid 10+. Det går inte längre att gilla sina egna inlägg heller.

Jag tycker att +3 är en lagom siffra i dagsläget. Som jag nämnt tidigare finns det knappt 10 aktiva medlemmar totalt så det blir svårt att någonsin uppnå den siffran. Jag har ännu bara sett ett inlägg som haft 3 personer som gillar det och det är ändå 2 veckor efter lanseringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En timma senare så är det bara att konstatera att det ej fungerade. Och forumet är nu återställt till innan det stängdes ner.

 

Är det inte smartare att ta de inlägg som är aktiva inom en viss tid. Menar då att gamla inlägg är väll ganska onödiga och göra det med. Ex som är över 2 år gamla ingen skriver i. 

 

När jag såg att  det var 1.5 miljoner så höll jag på att spotta ut kaffet.

 

--

Tycker dock att sökmotorn laddar riktigt segt, när man laddar denna tråd på 0.7 sekund så laddar man kanske sökmotorn på 30-60 sekunder.

 

Ska undersöka prestandan kring sökningar så snart jag hinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde införskaffas någon fuska-personlig "fuska-karma", på reddit får man ju karma, på feber får man grader osv. 

Skulle vara roligt om man fick något speciellt på fuska vid varje "gillning"

En notifiering

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med Karma eller liknande är dock att då finns risken att gillningar körs för att öka karman och inte för att man specifikt gillar inlägget. Vilket i sin tur kan medföra "spam gillningar".

 

För att snabba på prestandan på sidan, framförallt vid sökningar etc så kommer alla inlägg som är över 3 år att arkiveras. Det innebär att man kan läsa trådarna som vanligt men ej förändra de, dvs svara eller ändra sina inlägg etc. Med andra ord så kommer de arkiverade trådarna att fungera ungefär som låsta trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur funkar det då? Går det efter senaste inlägget eller när det postades? Tänkte på att det finns en hel del väldigt gamla trådar som fortfarande är aktiva. Och i t.ex. Debatt-forumet så kan ju en debatt alltid nystartas om den varit inaktiv länge. Jag tror 5 år är bättre faktiskt i så fall och det har inte skrivits så mycket ändå de senaste 3 åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen skall ha postat i tråden på 3 år går det efter. Går att undanta Debatt-forumet iof då det är ett litet specialforum. Men på de andra forumen borde 3 år vara tämligen bra. En annan sak som blir en liten fördel är ju även att bumpar undviks på 3 år eller äldre trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det låter bra. Såvida du inte fixade det sent i går kväll så har jag fortfarande problem med vilket språk som är default i snabbsvarsfönstret. Just nu sitter jag på Linux och det är inga problem. Men enda sen uppdateringen så har snabbsvarsfältet varit default engelska i windows på firefox så mitt rättstavningsaddon rödmarkerar vartenda ord. WASD verkar ha lite problem med den också. Kolla inlägg #134 & #135. Kan ju vara här hos mig bara men det är skumt för jag har inte något sådant problem på andra sidor som t.ex. Youtube.

 

EDIT: Det märks att du har ändrat inställning till sidan och börjat acceptera mer feedback från användare etc och det är en otroligt stor positiv förändring, den bästa sen den nya layouten faktiskt. :)

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Startade Firefox nyss och hittar ingen stavningskontroll i det, så antar att du kör ett plugin eller liknande kanske? I chrome som har det inbyggt så har jag hela tiden Svenska som förvalt när jag kollat, inte märkt några problem heller. Så kika närmare på pluginet du använder och se om du hittar nån inställning där kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...