MrKenway97 Skrivet 30 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2013 Kan någon redovisa huruvida det är värt att köpa ett Wii U eller ej? Tänkte nämligen sommarjobba senare i år, och 300(minst) ska gå till ett SNES och spel, men vet ej vad jag ska göra med resten, och blev lite smått intresserad av denna konsol. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 30 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2013 Det beror på vad du tycker om. Om du tycker mycket om nintendos egna spel och/eller att spela med kompisar i samma rum (splitscreen), så är det helt klart värt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrKenway97 Skrivet 30 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2013 Jo, nog tycker jag om Nintendos egna titlar! Mass Effect 3 till Wii U ser även det intressant ut. Är den bakåtkompitabel med Wii? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jabba667 Skrivet 31 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2013 Japp det ska den vara med wii, men inte med gamecube. http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_U#Backward_compatibility http://www.nintendo.se/wiiu/backwards-compatible Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MartinMilk Skrivet 3 April 2013 Rapport Dela Skrivet 3 April 2013 Personligen skulle jag säga att Wii U är värt att köpa ifall man gillar nintendos egna spel men även tredje parts spel som te.x monster hunter och bayonetta 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrKenway97 Skrivet 5 April 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2013 Tur att den tycks vara bakåtkompitabel i varje fall! :) Lutar nog dock åt PS3 mest, då jag gärna vill spela igenom Infamous-spelen, och Uncharted, men tack ändå. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 30 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2013 Rätt sugen på att köpa det, troligen till efter sommaren. Men vad är det för spel som gäller? Super mario är givet, mario kart och zelda lyser med sin frånvaro? Hur är det med lättare partyspel som man kan dra igång på en förfest t.ex.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 30 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2013 Det jag hört är att de skall sluta med nya spel/ utveckla till denna konsol.. men det är bara något jag hört!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 30 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2013 Det jag hört är att de skall sluta med nya spel/ utveckla till denna konsol.. men det är bara något jag hört!!!!!!! Hahahahaha.... Vart har du hört det? Rätt sugen på att köpa det, troligen till efter sommaren. Men vad är det för spel som gäller? Super mario är givet, mario kart och zelda lyser med sin frånvaro? Hur är det med lättare partyspel som man kan dra igång på en förfest t.ex.?Wii u är en enormt trevlig och bra konsoll tycker jag. Jag har köpt Monster Hunter 3 Ultimate rätt nynligen, ett väldigt bra spel som jag rekomenderar starkt. Online är väldigt aktivt till det spelet också. Online communityt är väldigt trevlig också.Nintendo land är väldigt kul att spela med flera, finns fler minispels spel som jag inte har testat också, så vet inte om dom är bra.Zelda, metroid och smash är självklart spel som kommer att komma i framtiden, kanske man kommer att få reda på något mer om det på E3 :) Gamepaden tycker jag kan vara rätt svår att vänja sig vid att spela med under en längre tid, så jag brukar spela spel som tex Zombi u och Assassins creed med pro controllern. Lungt värt ett köp tycker jag, finns enormt mycket att göra just nu, speciellt online och det finns mycket framtida potential för framtiden till denna konsoll Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 31 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2013 Hahahahaha.... Vart har du hört det? Hittade där jag läste det: http://m3.idg.se/2.1022/1.507911/kyligt-mellan-ea-och-nintendo---inga-spel-utvecklas-till-wii-u Men det handlade bara om EA spel ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 31 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2013 EA-spel bryr jag mig inte om så mycket egentligen, i de fallen man vill köra något EA-spel så kan man köra det på PS3an isf. Svampen2, jag är ingen onlinespelare precis men trevligt att höra att Nintento fått ordning på den delen, den var ju rätt usel på Wii vill jag minnas. Gamepaden har jag varit lite tveksam till med, men som jag förstått det så kommer man rätt långt med de gamla wii-kontrollerna i partyspel iaf. Inte behöver man flera gamepads väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2013 Jag spelade partyspel med några en gång och du var vi 5 varav en hade gamepad. Så fick han en speciell roll i spelet på sin skärm. Det fanns ganska kreativa minispel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.