Hoppa till innehåll

Wii U Värt Att Köpa?


MrKenway97
 Dela

Rekommendera inlägg

Kan någon redovisa huruvida det är värt att köpa ett Wii U eller ej? Tänkte nämligen sommarjobba senare i år, och 300(minst) ska gå till ett SNES och spel, men vet ej vad jag ska göra med resten, och blev lite smått intresserad av denna konsol.

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Rätt sugen på att köpa det, troligen till efter sommaren. Men vad är det för spel som gäller? Super mario är givet, mario kart och zelda lyser med sin frånvaro? Hur är det med lättare partyspel som man kan dra igång på en förfest t.ex.?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag hört är att de skall sluta med nya spel/ utveckla till denna konsol.. men det är bara något jag hört!!!!!!!

 

Hahahahaha.... Vart har du hört det?

 

Rätt sugen på att köpa det, troligen till efter sommaren. Men vad är det för spel som gäller? Super mario är givet, mario kart och zelda lyser med sin frånvaro? Hur är det med lättare partyspel som man kan dra igång på en förfest t.ex.?

Wii u är en enormt trevlig och bra konsoll tycker jag.

 

Jag har köpt Monster Hunter 3 Ultimate rätt nynligen, ett väldigt bra spel som jag rekomenderar starkt. Online är väldigt aktivt till det spelet också. Online communityt är väldigt trevlig också.

Nintendo land är väldigt kul att spela med flera, finns fler minispels spel som jag inte har testat också, så vet inte om dom är bra.

Zelda, metroid och smash är självklart spel som kommer att komma i framtiden, kanske man kommer att få reda på något mer om det på E3 :)

 

Gamepaden tycker jag kan vara rätt svår att vänja sig vid att spela med under en längre tid, så jag brukar spela spel som tex Zombi u och Assassins creed med pro controllern.

 

Lungt värt ett köp tycker jag, finns enormt mycket att göra just nu, speciellt online och det finns mycket framtida potential för framtiden till denna konsoll

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EA-spel bryr jag mig inte om så mycket egentligen, i de fallen man vill köra något EA-spel så kan man köra det på PS3an isf.

 

Svampen2, jag är ingen onlinespelare precis men trevligt att höra att Nintento fått ordning på den delen, den var ju rätt usel på Wii vill jag minnas. Gamepaden har jag varit lite tveksam till med, men som jag förstått det så kommer man rätt långt med de gamla wii-kontrollerna i partyspel iaf. Inte behöver man flera gamepads väl?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...