Kira1 Skrivet 8 April 2013 Rapport Dela Skrivet 8 April 2013 När jag ska se på film på datorn laggar ljudet som in i helvete händer också på visa spel, har testat att ladda ner nya drivrutiner men fungerar fortfarande inte är det nån som har en lösning på problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 April 2013 Rapport Dela Skrivet 8 April 2013 Prova Linux. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 8 April 2013 Rapport Dela Skrivet 8 April 2013 (redigerat) Testa annat videouppläsare. Vlc är den bästa enligt min åsikt. Annars är det något annat fel. Att datorn jobbar väldigt mycket kan det vara men det är olika från dator till dator. Redigerat 8 April 2013 av Nimrood Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 8 April 2013 Rapport Dela Skrivet 8 April 2013 Prova Linux.ta inte illa upp men jag börjar tröttna på att du ska trycka ner Linux i halsen på alla som har något problem istället för att komma med en mer hjälpsam lösning som inte kräver en att ominstallera hela datorn. det räcker. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 April 2013 Rapport Dela Skrivet 9 April 2013 ta inte illa upp men jag börjar tröttna på att du ska trycka ner Linux i halsen på alla som har något problem istället för att komma med en mer hjälpsam lösning som inte kräver en att ominstallera hela datorn. det räcker.Det utesluter mjukvaruproblem. Jag föreslår det inte direkt som lösning. Bara att boota från en CD, inget behöver ominstalleras, och prova sedan att spela upp en video. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 9 April 2013 Rapport Dela Skrivet 9 April 2013 (redigerat) Hastigheten på datorn. Kör inte tunga program.Är det så med Alla filmer?Stäng allt utom videospelaren,Sluta hosta Minecraft server.Det utesluter mjukvaruproblem. Jag föreslår det inte direkt som lösning. Bara att boota från en CD, inget behöver ominstalleras, och prova sedan att spela upp en video.Det är inte ett mjukvaruproblem. Om man installerar Linux så kommer det inte bli bättre. Mitt ubuntu klarar knappt att titta på Youtube. När jag kan öppna 60 st Youtube fönster på windows. Redigerat 9 April 2013 av Nimrood Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 April 2013 Rapport Dela Skrivet 9 April 2013 Om man installerar Linux så kommer det inte bli bättre. Mitt ubuntu klarar knappt att titta på Youtube.Det är för att flash suger samt använder mjukvarurendering. Vanliga videoformat med vettiga mediaspelare som har hårdvarurenderingar är inga problem alls. Och om du fått för dig att detta inte är mjukvarufel (vilket jag tror det är) så är den enda lösningen att byta ut hårdvara i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 9 April 2013 Rapport Dela Skrivet 9 April 2013 Det är för att flash suger samt använder mjukvarurendering. Vanliga videoformat med vettiga mediaspelare som har hårdvarurenderingar är inga problem alls. Och om du fått för dig att detta inte är mjukvarufel (vilket jag tror det är) så är den enda lösningen att byta ut hårdvara i datorn.WASD du har nog rätt. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 11 April 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 11 April 2013 Jodå nog har jag testat vlc men det blir bara likadant tyvärr.Testa annat videouppläsare. Vlc är den bästa enligt min åsikt. Annars är det något annat fel. Att datorn jobbar väldigt mycket kan det vara men det är olika från dator till dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 April 2013 Rapport Dela Skrivet 11 April 2013 Vad är det för drivrutiner som du provat att uppdatera? AC97 heter en ljuddrivrutin som löst problem för mig ibland när andra krånglar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.