Hoppa till innehåll

3D Skrivare Skriver Ut Vapen


Epixa
 Dela

Rekommendera inlägg

3d printing kommer bli stort så fort ett multi nationellt företag tar upp det, tex windows, apple, ikea?. Men det kommer även göra ändringar i andras jobb. Snickare kommer bli färre och isåfall dyrare. Många kommer förlora sitt jobb om alla bygg företag skulle börja med 3d skrivare. All dem som jobbar med att lägga grunden för ett hus, betongen osv. 

 

Och även med 3d skrivare kommer det komma en helt ny revolution med piratkopiering!

som ett exempel att skriva ut en reservdel till din gamla bil. Är inte det att kopiera ? Kommer polisen leta efter prylar som kan vara kopierade (av 3d skrivare).

Jajamensan, 3D-skrivare kommer vara en extremt stor bidragande faktor till det som kallas teknologisk arbetslöshet:

 

något som har hållit på egentligen enda sedan vävstolen. 3D-skrivaren kommer att vara den största jobbdödaren sedan datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min "syn" på framtiden kommer vara att alla människor är självförsörjande! att du har ett eget vindkraftverk (eller ett bostadsområde delar på flera). Att den fjärde generationen av kärnkraft kommer vara klar. att restprodukterna som nu läggs i förvarning kommer användas!

 

Maten du äter kommer vara konstgjord. Och äkta färskvaror kommer vara dyrt att köpa!

 

Att när du köper ett iphone skal kommer du betala en hemsida 15-20kr för att få 3d ritningen för att kunna skriva ut den hemma i ditt hem. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur mycke arbetslöshet ska det vara?

Min "syn" på framtiden kommer vara att alla människor är självförsörjande! att du har ett eget vindkraftverk (eller ett bostadsområde delar på flera). Att den fjärde generationen av kärnkraft kommer vara klar. att restprodukterna som nu läggs i förvarning kommer användas!

 

Maten du äter kommer vara konstgjord. Och äkta färskvaror kommer vara dyrt att köpa!

 

Att när du köper ett iphone skal kommer du betala en hemsida 15-20kr för att få 3d ritningen för att kunna skriva ut den hemma i ditt hem.

Jag tycker denna diskussionen är jätteintressant och svarar gärna men jag känner att det börjar gå off topic så om ni bara postar om exakt samma sak här (där det än on topic) så diskuterar jag gärna vidare:

http://www.fuska.se/forum/topic/117555-the-venus-project/page-44

 

Bara att copypaste:a

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

När jag såg denna video tänkte jag direkt på denna tråden igen. Även bra saker kan skapas av en 3d-skrivare!

 

 

( En liten fråga: Hur lägger man in ett klipp så det bara är att klicka play, tack!)

Redigerat av V0LFI
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag såg denna video tänkte jag direkt på denna tråden igen. Även bra saker kan skapas av en 3d-skrivare!

 

 

( En liten fråga: Hur lägger man in ett klipp så det bara är att klicka play, tack!)

Jag bara kopierar orginallänken så funkar det alltid automatiskt för mig

 

 

Jag känner en som har en storebror som har det här problemet, staten har visserligen gett de proteser han behöver, men de 4-5 st han använt under sin uppväxt har kostat 2 miljoner. En sådan här kan göras för inte så många hundralappar. Och de som är i videon är väldigt enkla, lite extra kostnad och man kan lägga på ett lager gummi och få det att kännas och verkligen se ut som en riktig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Jag känner en som har en storebror som har det här problemet, staten har visserligen gett de proteser han behöver, men de 4-5 st han använt under sin uppväxt har kostat 2 miljoner. En sådan här kan göras för inte så många hundralappar. Och de som är i videon är väldigt enkla, lite extra kostnad och man kan lägga på ett lager gummi och få det att kännas och verkligen se ut som en riktig hand.

 

Det grymma är ju har du själv tillgång till en 3d-skrivare så kan du få ritningarna osv skickade till dig, så är det bara att skriva ut delar och sedan då försöka bygga ihop den själv :XD

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Det grymma är ju har du själv tillgång till en 3d-skrivare så kan du få ritningarna osv skickade till dig, så är det bara att skriva ut delar och sedan då försöka bygga ihop den själv :XD

snart kan man ku skriva ut människor och allt. Skriva ut ett jordklot till.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...