Epixa Skrivet 27 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2013 Ett paket täcker 3 dagars behov av C-vitamin.Undrar vad som händer om man tar för mycket c-vitamin.. måste googla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Maj 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2013 Undrar vad som händer om man tar för mycket c-vitamin.. måste googla...Diarré. http://www.halsosidorna.se/Cvitamin.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 27 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2013 (redigerat) Ah, det är ganska lungt... det är inte farligt att dricka så mycket. Om jag dricker 2 paket om dagen så blir det 50MG och är lite igenfört med när det börjar bli farligt. (KANSKE) På över 1000-2000 mg så börjar de tveka lite. men man dör inte på ett paket Saftsoppa. WASD jag är inte knäpp, de sklrev dagligt intag av c-vitamin. En apelsin innehåller 60 mg. Så om man äter ca 40 apelsiner så tror jag inte man mår bra längre. KÄLLA: http://www.1177.se/Sormland/Fraga-1177se/Fragor/Kan-man-overdosera-C-vitaminer/?ar=TrueOch under näringsinnehåll på denna sida: http://www.mathem.se/varor/saftsoppa/saftsoppa-1l-ekstromsDiarré.http://www.halsosidorna.se/Cvitamin.htmVarligt med diarré."Diarré vid långvariga stora doser." Ekströms saftsoppa innehåller 25 mg per paket. Jag skulle tro om man tar ett helt paket brustabletter 2 gånger om dagen är inom "stora doser". Redigerat 27 Maj 2013 av Nimrood Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 4 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 Köpte mig en paket Blåbärsoppa idag istället för saftsoppan som ni pratar om, inte helt fel det heller! Någon som skrev att dom hade det till gröten? Det hade jag med som mindre - Godare får man leta efter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 10 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2013 Ett paket täcker 3 dagars behov av C-vitamin. Så om man dricker 10st är det 30 dagars behov av C-vitamin! :OOO ok.. Har tappat detta helt.. Åker till affären nu och köper detta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2013 Så om man dricker 10st är det 30 dagars behov av C-vitamin! :OOO ok.. Har tappat detta helt.. Åker till affären nu och köper detta!En enhet per dag ska man dricka förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 10 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2013 JORDGUBBSKRÄM !!!!!!!!!!!! det smakar jordgubbskräm!! Detta är nog min nya lan dricka! fan vad gooooooooo 10kr på willys också! <3 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DDDD Skrivet 11 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2013 Jag tror ej denna produkt finns i min del av svenskfinland, men jag ska undersöka mer angående saken, och eventuellt ge er min opinion angående ekvivalenter. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 11 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2013 Införskaffade 5 st nyss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 11 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2013 Får ta och köpa in ett paket och smaka om det är så gott som ni säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 11 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2013 Får ta och köpa in ett paket och smaka om det är så gott som ni säger.Jadå. OFF-topic: Har du flyttat ögonen utanför gruppforumet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2013 Jag hittade nu även Fruktsoppa i affären som är värd att prova! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.