Hoppa till innehåll

Kopiera Skiva Till Datorn Så Man Slipper Stoppa In Skivan


Touchmagic
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, köpte för ett tag sen GTA IV Complete edition i fysisk kopia och det är nämligen så att man måste ha skivan i dvd läsaren för att kunna spela spelet, är det någon som vet hur man gör för att kopiera över skivan till datorn så att jag slipper stoppa in skivan när jag känner för att spela det? skulle verkligen underlätta då jag märkte att om man inte har skivan tillgänglig går det inte att spela det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du laddar ner programmet Deamon Tools eller PowerIso eller MagicDisk Eller liknande. Så koperar de skivan till hårddisken och sedan efter det lurar datorn med att sätta in en ny cd-läsare där spelet du skrev över till hårddisken alltid är i. Så då kan man spela spelet utan skiva. Du gör bara en Iso fil av spelet.

Då måste du nog göra något som inte är tillåtet att prata om på forumet.

Nej det är knappast olagligt och mounta. Även om man själv har köpt det.

 

Det är ju som att rippa en skiva och lägga in musiken i mp3'n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du laddar ner programmet Deamon Tools eller PowerIso eller MagicDisk Eller liknande. Så koperar de skivan till hårddisken och sedan efter det lurar datorn med att sätta in en ny cd-läsare där spelet du skrev över till hårddisken alltid är i. Så då kan man spela spelet utan skiva. Du gör bara en Iso fil av spelet.

Nej det är knappast olagligt och mounta. Även om man själv har köpt det.

 

Det är ju som att rippa en skiva och lägga in musiken i mp3'n.

Jag syftar på att jag köper ett spel, lägger in allt i datorn så jag inte behöver spelet, och sedan sälja det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag syftar på att jag köper ett spel, lägger in allt i datorn så jag inte behöver spelet, och sedan sälja det.

Ja, det är ju såklart olagligt, eftersom den första ägaren till spelet har olaglig version är han olaglig i jämfört med andra killen som har skivan.

 

 

Man kan ju lika få tag i en Iso fil från internet istället från CD och då är det självklart olagligt som stryk. // ska inte gå djupare i den diskussionen.   

 

 

Proccito   Vi får inte gå off-topic :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är ju såklart olagligt, eftersom den första ägaren till spelet har olaglig version är han olaglig i jämfört med andra killen som har skivan.

 

 

Man kan ju lika få tag i en Iso fil från internet istället från CD och då är det självklart olagligt som stryk. // ska inte gå djupare i den diskussionen.   

 

 

Proccito   Vi får inte gå off-topic

Jag skulle inte kalla detta off-topic, då vi diskuterar om man verkligen får göra det Touchmagic frågar om. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du laddar ner programmet Deamon Tools eller PowerIso eller MagicDisk Eller liknande. Så koperar de skivan till hårddisken och sedan efter det lurar datorn med att sätta in en ny cd-läsare där spelet du skrev över till hårddisken alltid är i. Så då kan man spela spelet utan skiva. Du gör bara en Iso fil av spelet.

jag har daemon på datorn, hur gör jag för att skapa en iso av skivan i daemon?

 

Jag skulle inte kalla detta off-topic, då vi diskuterar om man verkligen får göra det Touchmagic frågar om.

varför skulle man inte få göra det? är väl som att skapa en backup på sitt spel bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Här har du en video, du byter bara i menyn och väljer CD/HÅRDDISK och sen mountar du den. Det går som de gör på videon med men.

 

Det där är PowerIso, jag använder det istället för något annat. //programmet är gratis att ladda ner från deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lyckades kopiera skivan med daemon, men när man skulle spela skulle den fortfarande ha orginalskivan... får väl ta med mig spelet om jag tar med mig datorn någonstans i framtiden..

Om du lyckats göra en Iso-fil är det bara att dubbelklicka på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är med största sannolikhet olagligt att skapa en skrivaravbild av ett spel.

Beror på vad man ska göra det till. 

 

Jag läste att det skulle vara lagligt att fildela köpta skivor osv.. inom familjen. 

Man har ju köpt skivan. Och man installerar spelet från skivan. Så filerna på skiavn kommer ju ändå över till hårddisken. 

 

Det är bara en fil som checkar att skivan är i. Så inte flera kan installera det och komma undan.

 

 

Man får i stort sätt vad man vill på hårddisken bara man inte har fildelat det. // rippa skivor till mp3 är ju inte olagligt, microsoft har det inbyggt i sin media player. Och folk skriver det som det vore lagligt att rippa skivor..

 

Så varför skulle då det vara skillnad mellan spel.

 

Det är bara olagligt om det är olagligt syfte. Till exempel sprida det utan familjen på Internet då är det mot upphovsrättslagen.

 

Jag fick med ett program med datorn där man kunde specifikt rippa spel (mounta) så man kan köra dem utan skiva.

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...