Hoppa till innehåll

Mobilen Blir Extremt Varm Vid Laddning!


prestige
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej hej!

 

Min LG Optimus 4X HD blir rätt så varm när jag har den på laddning, en annan grej som jag har märkt också är att den inte alls laddar, ex batteriet nu under natten när jag skulle ladda var på 27 % men när jag vaknade upp var mobilen extremt varm och batteriet låg på 24 %.

 Har hänt flera gånger under veckan nu när jag ska ladda.

 

 

någon som vet nåt hör av er gärna!

 

Mvh P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter inte alls bra det där. Hade nog inte laddat den mobilen över natten utan övervakning, man har ju hört talas om mobilbatterier som börjar brinna. Just Lithium-ion-batterier som används för mobiler oftast är känsliga för värme även.

 

Du kanske skulle testa att fabriksåterställa mobilen, du kan även testa att ladda den genom USB i datorn t.ex. och se om det fungerar då. Men spontant sätt så känns de som du får lämna in den på garanti för batteribyte eller om garantin är slut köpa ett nytt batteri och prova.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter inte alls bra det där. Hade nog inte laddat den mobilen över natten utan övervakning, man har ju hört talas om mobilbatterier som börjar brinna. Just Lithium-ion-batterier som används för mobiler oftast är känsliga för värme även.

 

Du kanske skulle testa att fabriksåterställa mobilen, du kan även testa att ladda den genom USB i datorn t.ex. och se om det fungerar då. Men spontant sätt så känns de som du får lämna in den på garanti för batteribyte eller om garantin är slut köpa ett nytt batteri och prova.

Mobilen är ny, köpte den förra veckan hos Elgiganten :/.

 

Laddar jag över usb via datorn så är den på sånt där läge där det står att batteriet kommer att laddas långsamt efter som den är kopplad till datorn med låg energi bla bla ja du hajar. 

 

hmm kan det bero på batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, brukar ladda med lägre strömstyrka när man kör via datorn. Det i sin tur innebär dock att batteriet belastas mindre vid laddning, givetvis skall det dock även fungera med medföljande laddare.

 

Men eftersom mobilen är så ny så skulle jag gå tillbaka till El-giganten och stå på mig och få den klassad som en DOA (dead/defective-on-arrival), vilket betyder att telefonen skall bytas ut på plats mot en helt ny.

 

Detta brukar gälla 7-30 dagar beroende på tillverkare. Så viktigt att du tar tag i det direkt i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en sak till som jag tänkte på är att det är inte området vid batteriet det blir varm på, det är där vid kameran ovanför batteriet .


Japp, brukar ladda med lägre strömstyrka när man kör via datorn. Det i sin tur innebär dock att batteriet belastas mindre vid laddning, givetvis skall det dock även fungera med medföljande laddare.

 

Men eftersom mobilen är så ny så skulle jag gå tillbaka till El-giganten och stå på mig och få den klassad som en DOA (dead/defective-on-arrival), vilket betyder att telefonen skall bytas ut på plats mot en helt ny.

 

Detta brukar gälla 7-30 dagar beroende på tillverkare. Så viktigt att du tar tag i det direkt i så fall.

Det ska jag verkligen då höra med dem!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om batteriet inte laddar och blir exceptionellt varmt är det ett rätt säkert tecken på att batteriet är trasigt och att energin som ska gå till att separera de två olika jonlösningarna istället utjämnas omedelbart pga jonläckage och bara värme produceras.

 

Jag skulle gå och reklamera telefonen. Enligt lagen är det upp till försäljaren att bevisa att det inte är något fel på varan om inköpet skedde för mindre än 6 månader sen.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om batteriet inte laddar och blir exceptionellt varmt är det ett rätt säkert tecken på att batteriet är trasigt och att energin som ska gå till att separera de två olika jonlösningarna istället utjämnas omedelbart pga jonläckage och bara värme produceras.

 

Jag skulle gå och reklamera telefonen. Enligt lagen är det upp till försäljaren att bevisa att det inte är något fel på varan om inköpet skedde för mindre än 6 månader sen.

Men detta sker bara under när jag ska ladda under natten, ladda om mobilen nyss och allt var normalt. vad konstigt :/ 

jag kanske får ta och höra med elgiganten ändå ikväll då

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...