datorn12 Skrivet 29 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2013 Hej!Jag försöker öppna en fil men det går tyvärr inte. Här är en video på när jag försöker öppna filen och det funkar inte.http://www.speedyshare.com/r6ZRz/bandicam-2013-06-30-00-07-16-830.avi Jag har tryckt på "webbhjälp" och försökt lite där men det visade sig att det fortfarande inte funkar. Antingen så är det jag som är dum i huvudet och har gjort fel eller så funkar det inte bara. Något dator så kallad "proffs" som skulle kunna hjälpa mig med detta? Hur jag ska kunna öppna denna fil, vad jag behöver göra osv.. Mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2013 Skaffa VLC. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 29 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2013 (redigerat) WASD, det kommer inte hjälpa. (HADE FEL) Datorn12, AVI = VIDEON är corrupt. Det jag menar är att det kan vara en tom fil eller ett skrivfel från bandicam när du spelade in.Som gör att uppspelningsprogrammet inte kan läsa in videon. Du behöver förmodligen spela in igen. Inte det fungerar så avinstallera Bandicam och använd ett annat inspelningsprogram. Slutsats: Videon är inte 100%, och då blir fel. Jag rekommenderar som WASD, att du använder VideoLan/VLC: Se mer här Det fungerade med VLC, Men det skall fungera med WmediaPlayer med, det skall fungera på alla.VLC har skillz när de har gjort programmet. De kan laga videor som är fel skrivna av tex: Bandicam. Och jag förmodar att det är bara Vlc som kan spela upp videon. Fixad med VLC:http://www.youtube.com/watch?v=vsELdF_dsZU Redigerat 29 Juni 2013 av Epixa 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 29 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2013 Jag kan rekommendera XsplitOBSFraps för att spela in skärmen eller något annat :) Även om Xplit/OBS är livstreaming program kan du bestämma att bara spela in :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 29 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2013 Jag kan rekommendera XsplitOBSFraps för att spela in skärmen eller något annat Även om Xplit/OBS är livstreaming program kan du bestämma att bara spela in FRAPS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 29 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2013 FRAPS! Dock blir ju fraps filerna 100gb när du spelat in i 1080p .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 29 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2013 Dock blir ju fraps filerna 100gb när du spelat in i 1080p ..Konverterar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2013 Dock blir ju fraps filerna 100gb när du spelat in i 1080p ..För att de inte komprimeras under inspelning vilket leder till högre framerate. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 30 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2013 För att de inte komprimeras under inspelning vilket leder till högre framerate.Därför är xsplit/obs ett roligare val för hårddisken! xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 30 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2013 Xplit gör så min dator exploderar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
datorn12 Skrivet 30 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2013 WASD, det kommer inte hjälpa. (HADE FEL) Datorn12, AVI = VIDEON är corrupt. Det jag menar är att det kan vara en tom fil eller ett skrivfel från bandicam när du spelade in.Som gör att uppspelningsprogrammet inte kan läsa in videon. Du behöver förmodligen spela in igen. Inte det fungerar så avinstallera Bandicam och använd ett annat inspelningsprogram. Slutsats: Videon är inte 100%, och då blir fel. Jag rekommenderar som WASD, att du använder VideoLan/VLC: Se mer här Det fungerade med VLC, Men det skall fungera med WmediaPlayer med, det skall fungera på alla.VLC har skillz när de har gjort programmet. De kan laga videor som är fel skrivna av tex: Bandicam. Och jag förmodar att det är bara Vlc som kan spela upp videon. Fixad med VLC:http://www.youtube.com/watch?v=vsELdF_dsZU Jag menar inte att jag inte kan öppna filen när jag filmar med något program som bandicam, fraps osv..Jag menar att det inte funkar öppna den speciella filen.Jag har själv laddat ner den filen som visas på videon för att visa att det inte går att öppna filen. Jag behövde filen för att kunna edita i "vegas pro 11". Jag menar att det finns ett skott i den "filen" som inte går att öppnas.På grund av att filen inte kan öppnas på min dator så kan jag inte använda den på mitt edit program. Jag hoppas att ni fattar bättre nu och vet hur man fixar det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 30 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2013 Svaret är enkelt Du tar ett fil paket och använder dina händer till att öppna det sen har du en öppen fil som du kan ha på flingorna 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.