Hoppa till innehåll

Kan Inte Öppna En Fil


datorn12
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag försöker öppna en fil men det går tyvärr inte. Här är en video på när jag försöker öppna filen och det funkar inte.

http://www.speedyshare.com/r6ZRz/bandicam-2013-06-30-00-07-16-830.avi

 

Jag har tryckt på "webbhjälp" och försökt lite där men det visade sig att det fortfarande inte funkar. Antingen så är det jag som är dum i huvudet och har gjort fel eller så funkar det inte bara.

 

Något dator så kallad "proffs" som skulle kunna hjälpa mig med detta? Hur jag ska kunna öppna denna fil, vad jag behöver göra osv..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WASD, det kommer inte hjälpa. (HADE FEL)

 

 

Datorn12, AVI = VIDEON är corrupt. Det jag menar är att det kan vara en tom fil eller ett skrivfel från bandicam när du spelade in.

Som gör att uppspelningsprogrammet inte kan läsa in videon.

 

Du behöver förmodligen spela in igen. Inte det fungerar så avinstallera Bandicam och använd ett annat inspelningsprogram.

 

 

Slutsats: Videon är inte 100%, och då blir fel.

 

 

Jag rekommenderar som WASD, att du använder VideoLan/VLC: Se mer här

 

Det fungerade med VLC, Men det skall fungera med WmediaPlayer med, det skall fungera på alla.

VLC har skillz när de har gjort programmet. De kan laga videor som är fel skrivna av tex: Bandicam. 

 

Och jag förmodar att det är bara Vlc som kan spela upp videon.

 

 

 

Fixad med VLC:

http://www.youtube.com/watch?v=vsELdF_dsZU

Redigerat av Epixa
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WASD, det kommer inte hjälpa. (HADE FEL)

 

 

Datorn12, AVI = VIDEON är corrupt. Det jag menar är att det kan vara en tom fil eller ett skrivfel från bandicam när du spelade in.

Som gör att uppspelningsprogrammet inte kan läsa in videon.

 

Du behöver förmodligen spela in igen. Inte det fungerar så avinstallera Bandicam och använd ett annat inspelningsprogram.

 

 

Slutsats: Videon är inte 100%, och då blir fel.

 

 

Jag rekommenderar som WASD, att du använder VideoLan/VLC: Se mer här

 

Det fungerade med VLC, Men det skall fungera med WmediaPlayer med, det skall fungera på alla.

VLC har skillz när de har gjort programmet. De kan laga videor som är fel skrivna av tex: Bandicam.

 

Och jag förmodar att det är bara Vlc som kan spela upp videon.

 

 

 

Fixad med VLC:

http://www.youtube.com/watch?v=vsELdF_dsZU

Jag menar inte att jag inte kan öppna filen när jag filmar med något program som bandicam, fraps osv..

Jag menar att det inte funkar öppna den speciella filen.

Jag har själv laddat ner den filen som visas på videon för att visa att det inte går att öppna filen.

 

Jag behövde filen för att kunna edita i "vegas pro 11". Jag menar att det finns ett skott i den "filen" som inte går att öppnas.

På grund av att filen inte kan öppnas på min dator så kan jag inte använda den på mitt edit program.

 

Jag hoppas att ni fattar bättre nu och vet hur man fixar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

Svaret är enkelt Du tar ett fil paket och använder dina händer till att öppna det sen har du en öppen fil som du kan ha på flingorna 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...