Hoppa till innehåll

Hund Skjuten Av Polis.


V0LFI
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena alla! Såg nyligen detta klipp och jag som har hund tycker detta är så J*vla brutalt

 

 

!VARNAR FÖR OBEHAGLIGt KLIPP!

 

https://www.youtube.com/watch?v=WDBZr4ie2AE

 

Tyckte ni polisen gjorde fel eller rätt i denna sitation?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jävligt dåligt av polisen. För det första så sätter man inte handklovar på någon sådär helt appropå. Sedan om personen är så lugn så pratar man framför allt med dem, ser till att allt är ok, ser till att hunden inte är orolig eller så. Sen så borde ju förfan polisen kunnas handskas med en liten hund utan att börja skrika och skjuta och grejer. Amerikaner vilka jävla idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte en utbildad polis eller något liknande så jag kan inte säga vad som är rätt eller fel. Men ser inga konstigheter med det sättet dem satte på handklovarna på personen. Sedan varför dem gör det framgår inte i videon (kan givetvis ha missat det). Och slutligen så var det bokstavligt talat inte en "liten" hund, utan den verkade fullt kapabel till att skada om den ville. 

Det var synd att hunden blev skjuten, men man kan hävda att polisen agerade i nöd då hunden börjar hoppa och har sig mot polisen.

 

Men sicket stolpskott till ägaren, stoppa in en hund av den storleken i en bil med helt öppna rutor och inget koppel eller dylikt som håller hunden inne i bilen. 

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet att man kan arrestera någon utan att sätta handklovar på dem va? Nu ser jag ju inte riktigt vad som pågår men det verkar ju som om polisen kommer fram och bara arresterar mannen för att han står och filmar. Om det nu inte är så att han faktiskt är inblandad i husrannsakan som polisen gjorde så ska ju poliserna för det första inte arrestera honom över huvudtaget utan bara informera om vart polisens avspärrning går och artigt avvisa honom från platsen om han nu går över gränsen. Det enda jag kan se är att polisen säger något i stil med "Turn around" och sen sätter på honom handklovar. Det finns inget annat meningsutbyte. Polisen har inte rätt att frihetsberöva personer av godtyckliga anledningar, om så personen vill bli häktad.

 

Hunden var ju inte heller speciellt aggressiv, snarare defensiv om sin ägare. Den hoppar ut, backar undan, helt lugnt undersöker något på marken, sen säger den ifrån när polisen börjar agera hotfullt och hoppar upp i luften (inte mot polismannen som i en attack). Det är idioten med solbrillorna som tror att han är men i någon jävla actionfilm. Drar sitt vapen så fort hunden kommer ur bilen och agerar skrämd och stressad. De andra poliserna är ju lugna och backar bara undan. Hunden har ju koppel på sig så det hade ju bara varit att plocka upp kopplet eller liknande.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ser jag ju inte riktigt vad som pågår

 

Problemet med den här typen av film. Någon spelar in en kort snutt av en händelse, döper den till POLISEN/KILLE/TJEJ/UNDULAT SKJUTER HUND/SLÅR KILLE/PREJAR BIL AV VÄGEN/DANSAR SCHOTTIS och slänger upp den på Youtube. Sen blir folk jäääätte upprörda trots att de egentligen inte har en aning om vad som har inträffat. Bilder, filmer och historier av den här typen delas stup i kvarten på facebook och andra sociala medier. Och det är lika dumt varje gång. 

 

Det är väldigt lätt att sitta här och tycka att de borde gjort si eller inte gjort så. Vi vet inget om poliserna, vad de gjorde, killen som filmade, eller situationen. Jag tycker inte att någon random person på internet varken kan fördöma eller samtycka till vad polisen gör. Vet man inte vad som pågår borde man inte heller sitta och gissa. 

 

Det enda jag kan säga är att om jag hade känt mig hotad av en dobermann (vilket det verkar vara i videon) så hade jag nog gärna skjutit den. 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker oavsett händelse att ägaren skall få lugna ner hunden, eller att poliserna tar tag i hunden och drar undan den.

Det hunden gör är naturligt för honom!

 

Min familj har hund. Skulle någon gå på mig skulle min hund naturligt av sig själv gå på den som går på mig. Som jag ser det på filmen så vill försöker hunden ta sig till sin ägare, poliserna släpper inte den gripna (ägaren) utan istället backar och visar  aggressivitet mot hunden.

 

På filmen ser jag inte heller hur hunden försöker hugga eller attackera poliserna. Det jag ser är att hunden hoppar  ut ur bilen och börjar skälla mot poliserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså allt hade ju kunnat undvikas om polisen bara hade pekat iväg personen och bett honom hålla 5-10 meter större avstånd till brottsplatsen. Allt därefter är ju tämligen oundvikligt. Jag menar jag kan förstå reaktionen lite grann. Det är lätt att göra en analys av hundens beteende hemma vid sin datorstol. Men på plats i stunden tror jag inte man uppfattar hundens beteende på samma sätt. Polismännen var nog redan rätt stressade och pressade med tanke på att utryckningen de höll på med innefattade automatvapen. Det är inte många millisekunder mellan att hunden skäller stilla på marken till att den har tänderna i någons arm. Jag förstår deras reaktion, men man kan ju önska att solbrills-rambo inte hade sån jävla hundskräck. Som sagt, de andra poliserna verkade betydligt lugnare och backade bara undan.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså allt hade ju kunnat undvikas om polisen bara hade pekat iväg personen och bett honom hålla 5-10 meter större avstånd till brottsplatsen. Allt därefter är ju tämligen oundvikligt. Jag menar jag kan förstå reaktionen lite grann. Det är lätt att göra en analys av hundens beteende hemma vid sin datorstol. Men på plats i stunden tror jag inte man uppfattar hundens beteende på samma sätt. Polismännen var nog redan rätt stressade och pressade med tanke på att utryckningen de höll på med innefattade automatvapen. Det är inte många millisekunder mellan att hunden skäller stilla på marken till att den har tänderna i någons arm. Jag förstår deras reaktion, men man kan ju önska att solbrills-rambo inte hade sån jävla hundskräck. Som sagt, de andra poliserna verkade betydligt lugnare och backade bara undan.

Polisen ville visa att han hade ett vapen och makt mer än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fyfan, det gör ont i mig att se sånt där. Man vet inte vad som hänt innan de griper killen, men delen med hunden hade säkerligen kunnat lösas på ett bättre sätt än att skjuta den. Fast det är ju lätt att säga nu i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...