Zamok Skrivet 7 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2013 (redigerat) Som titeln säger så kan jag starta datorn, men skärmen förblir svart och tangentbordet/musen lyser ej.Själv så tror jag att det är mitt moderkort som har fått spasm och slutat fungerat.Men innan jag köper ett nytt så skulle det vara härligt med några tips som kan hjälpa mig. EDIT: Jag testade även att trycka ut CD/DVD läsaren och den åker in igen. Redigerat 7 Juli 2013 av Zamok Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2013 Kan vara nätaggregatet också. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 7 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2013 Hade samma problem med min fars dator,Alla fläktar går igång med det kommer ingen bild elr ngt.Vi slutade på samma resultat som dig, att det är moderkortet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 7 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2013 När jag precis hade byggt färdigt min dator så stötte jag på samma problem, det visade sig att jag glömt en 8-pin (eller var det 16-pin?)'s kontakt från nätaggregatet in i moderkortet. Den som ger ström till pci-e-slotsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zamok Skrivet 7 Juli 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2013 Alla sladdar sitter på plats, så det var inte problemet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 10 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2013 Alla sladdar sitter på plats, så det var inte problemet... Då kan det ju vara moderkortet som gett sig där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 22 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2013 (redigerat) Kan även vara grafikkortet som gett sig, hänt mig förut, skärmen var helt svart, bara byta grafikkort för mig. kan ju vara bra att testa med ett annat om du har tillgång till det innan du byter moderkort. Edit: läste lite närmre och såg att tangentbord + mus inte lyste, då är det ju inte grafikkortet, my bad. Redigerat 22 Juli 2013 av Touchmagic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zamok Skrivet 9 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2013 (redigerat) Jag skickade in den på lagning och fick mitt svar, det var något fel på moderkortet |Servicerapport ||"Reparerad Moderkort utbytt. Vidtagen åtgärd: BurnInTest (v7.0), 3h PASS" | Den här tråden kan nu låsas. Redigerat 9 Augusti 2013 av Zamok Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.