Hoppa till innehåll

Datorn Startar Men Inget Händer, Hjälp!


Zamok
 Dela

Rekommendera inlägg

Som titeln säger så kan jag starta datorn, men skärmen förblir svart och tangentbordet/musen lyser ej.

Själv så tror jag att det är mitt moderkort som har fått spasm och slutat fungerat.

Men innan jag köper ett nytt så skulle det vara härligt med några tips som kan hjälpa mig.

 

EDIT: Jag testade även att trycka ut CD/DVD läsaren och den åker in igen.

Redigerat av Zamok
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag precis hade byggt färdigt min dator så stötte jag på samma problem, det visade sig att jag glömt en 8-pin (eller var det 16-pin?)'s kontakt från nätaggregatet in i moderkortet. Den som ger ström till pci-e-slotsen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan även vara grafikkortet som gett sig, hänt mig förut, skärmen var helt svart, bara byta grafikkort för mig. kan ju vara bra att testa med ett annat om du har tillgång till det innan du byter moderkort.

 

Edit: läste lite närmre och såg att tangentbord + mus inte lyste, då är det ju inte grafikkortet, my bad.

Redigerat av Touchmagic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag skickade in den på lagning och fick mitt svar, det var något fel på moderkortet

 

|Servicerapport                                                                                                    |
|"Reparerad Moderkort utbytt. Vidtagen åtgärd: BurnInTest (v7.0), 3h PASS" |

 

Den här tråden kan nu låsas.

Redigerat av Zamok
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...