Dave37 Skrivet 25 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 När jag ska starta Ubuntu 12.04 så kommer jag till en svart skärm efter att den har "laddat" Ubuntu. Den frågar efter "dator login" och "password" och sen verkar det som om den startar terminalen åt mig. Men sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra och den borde bara starta unity men det gör den inte. Jag har googlat lite och misstänker vad det kan vara. Senast jag använde Linux och startade Steam så bad den mig att uppdatera grafikrutinen vilket jag gjorde till den rekommenderade. Datorn behövdes starta om men jag gjorde det inte då utan först nu. Kan det ha nått med saken och göra och vad ska jag göra för att fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 Prova att skriva "startx" i terminalen du får. Den ger förmodligen en massa felmeddelanden, som du kan googla för att åtgärda. Ominstallera grafikdrivrutiner röstar jag på annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 25 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 Ok testar det imorrn. Jag återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 25 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 Installera windows. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 25 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 Installera windows.Lyssna inte på honom, han kan ju inte IT.Installera W8 istället, bör fixa det. Eller Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 Fuska behöver en "ogilla"-knapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 25 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 (redigerat) ehehehehe, fel tråd Redigerat 25 Augusti 2013 av Draghguggwhor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 25 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2013 Fuska behöver en "ogilla"-knapp.Ville bara visa dig att det fungerar åt båda hållen. ;) 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 30 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2013 (redigerat) Verkar mycket riktigt vara något problem med grafikkortet. Redigerat 30 Augusti 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2013 Googla på det där NVIDIA så står det hur man fixar det i nån forumtråd nånstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 (redigerat) HAHA, ring hagstöms teckinska så löser allt sig Redigerat 1 September 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.