Draghguggwhor Skrivet 31 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2013 Kände att det saknades en tråd om fiske på fuska, så jag tar mig friheten att skapa en. Här kan man diskutera allt som har med fiske att göra, t.ex ens senaste fångst, om man har några favoritdrag osv. Jag fiskar så fort jag får chansen och jag fiskar oftast i Östersjön. Jag fiskar mest efter gädda och abborre. När jag fiskar abborre så använder jag oftast en spinnare (Abu Garcia reflex) eller ett skeddrag. När jag fiskar gädda använder jag antingen spinnare eller så kör jag jerkbait, för er som inte vet vad det är: http://gammalfiske.ifokus.se/articles/4d714b68b9cb46222705ed93-jerkbait-vad-ar-det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 31 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2013 Nja, jag är inte så mycket för fiske, men min pappa tycker det är jätte kul.Jag har visserligen mest metat, och då har jag fått 1 makrill. Men när jag använde spö fick jag en hel "klase" tång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 31 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2013 Köpte en haspelrulle på eBay för cirka 200 spänn, väldigt bra för sitt pris faktist! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 31 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2013 Köpte en haspelrulle på eBay för cirka 200 spänn, väldigt bra för sitt pris faktist!Var det någon noname rulle, eller är det något märke? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 31 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2013 Var det någon noname rulle, eller är det något märke?http://www.ebay.com/itm/New-Aluminum-12-1-BB-Ball-Bearing-Fishing-Spinning-Reels-High-Speed-5-5-1-LJ4000-/290926111376?ssPageName=ADME:X:EAC:GB:3160 Det är den, rätt schysst för det priset lixom :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2013 Är det någon mer än jag som håller på med Trolling? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 (redigerat) Farsan beställde några specialdrag som jag inte kommer ihåg namnet på. De ser och beter sig precis som grodor och ska vara riktigt bra för gäddfiske. Får hoppas att det blir någon fisketur nu i höst. Redigerat 1 September 2013 av FreakyStyley Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 1 September 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 (redigerat) Farsan beställde några specialdrag som jag inte kommer ihåg namnet på. De ser och beter sig precis som grodor och ska vara riktigt bra för gäddfiske. Får hoppas att det blir någon fisketur nu i höst.Funkar bäst om det är mycket växtlighet i vattnet, då dom där går på ytan och får upp gäddan ur växtligheten. Funkar också bäst på ganska grunt djup. Redigerat 1 September 2013 av Draghguggwhor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 Brukar "tjuvfiska" i skogssjöar som ägs av privatpersoner. Där brukar det finnas väldigt stora och fina gäddor och abborar! Självklart släpper jag tillbaka mitt byte! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 (redigerat) Brukar "tjuvfiska" i skogssjöar som ägs av privatpersoner. Där brukar det finnas väldigt stora och fina gäddor och abborar! Självklart släpper jag tillbaka mitt byte!"HOST" "HOST"- Jag tror dig Redigerat 1 September 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gudas Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 Fick en riktigt fin igår kväll. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 1 September 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 (redigerat) Fick en riktigt fin igår kväll.Riktigt fin fisk gudas 10/10 Var och fiskade tidigare idag, drog 2 abborrar och en gädda.Åkte även och köpte lite nya drag. Redigerat 1 September 2013 av Draghguggwhor 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.