joakim10 Skrivet 2 November 2013 Rapport Dela Skrivet 2 November 2013 shoo, nu är det så att jag vill börja streama jag tänkte använda XSplit Broadcaster. så då ska man ju trycka på "broadcast" sen "add channel". men det kommer bara fram "more" och när jag trycker på den kommer broadcast plugin store fram... dock vet jag inte vad det är för det kommer fram ett litet fönster där det står "failed loading plugin store. please try again later"... vet inte vad jag ska göra. snälla hjälp! tack i förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2013 Rapport Dela Skrivet 3 November 2013 (redigerat) Har du ett twitch-konto? Det är väldigt enkelt att streama med XSplit via twitch. http://www.twitch.tv/ Se till att du kopplar ditt twitch-konto till XSplit. Redigerat 3 November 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joakim10 Skrivet 3 November 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 3 November 2013 men det var ju det som inte funka, twitch alternativet kom inte upp... men det funkar nu, tack ändå :) nu är bara problemet hur jag använder "add screen region" in game... får inte till detjag menar, utan att betala då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2013 Rapport Dela Skrivet 3 November 2013 Det är olika från spel till spel. Jag vet att Diablo III går att streama från fullskärm men många andra måste man spela i fönsterläge om det ska funka att streama. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 11 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2014 Kan inte annat än att rekommendera Open Broadcaster Software istället för något betal-program såsom XSplit.OBS är gratis och har nog allt som även Premium versionen av XSplit har.Där du även har GameCapture, dvs den fångar endast spelet oavsett fönster eller fullskärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 11 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2014 (redigerat) Kan inte annat än att rekommendera Open Broadcaster Software istället för något betal-program såsom XSplit.OBS är gratis och har nog allt som även Premium versionen av XSplit har. Där du även har GameCapture, dvs den fångar endast spelet oavsett fönster eller fullskärm.Xsplit är gratis att streama med, bara det är du betalar för att få allt i Xsplit, men gratis versionen funkar endå. Redigerat 11 Februari 2014 av Proccito Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 12 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2014 Xsplit är gratis att streama med, bara det är du betalar för att få allt i Xsplit, men gratis versionen funkar endå.Funkar gör den, men inte bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 12 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2014 Funkar gör den, men inte bra.Det beror nog på hur seriös man vill vara. Vill man bara livestreama för skojs skull så funkar den.Men ja, mycket är begränsat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 12 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2014 (redigerat) Det beror nog på hur seriös man vill vara. Vill man bara livestreama för skojs skull så funkar den.Men ja, mycket är begränsat.Beror på spelet, men oftast måste man ju köra i windowed för att screen capture ska funka (för att det inte finns game capture i gratisversionen), och det är ju enligt mig jobbigt även om man bara ska streama för skojs skull. Eftersom att OBS ändå är gratis och funkar väldigt galant så ser jag ingen anledning till varför man ska begränsa sig genom att köra xsplit's gratisversion. Redigerat 12 Februari 2014 av Musten 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.