Hoppa till innehåll

The Sims 2, Tvillingproblem


Jonte1414
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, igen...
Jag har haft problem med en familj. Det är inget bugg. Det är så att jag skulle göra att familjen fick 3 barn. Första och andra barnet gick bra. Men när det tredje skulle komma, så kom det tvillingar. Jag hade köpt kläder och gjort i ordning ett rum åt det tredje barnet. Men det kom två. Jag ville inte ha två, jag hade aldrig slagit in ett forcetwinsfusk. Rummet är för litet för att vara för tvillingar. Och det skulle bara se fult ut att bygga ut. Det är det identiska huset bredvid Basses i Uddaholm jag pratar om, Johnny Smed och Ofelia Nigmos. De har flyttat ihop i det huset och skapat familj. Men finns det något fusk som gör att när en sim blir gravid, och att det INTE blir tvillingar?

Sen en sak till... Alla barnen är grönhyade. Jag har jättemånga grönhyade i mitt Uddaholm. Finns det något som gör att man kan bestämma vad det blir för ögonfärg och hudfärg på barnen?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Jesper93

Grönhyade? Låter som om dina barn är Aliens uddaholm är ju känt för att ha mycket Aliens i just den staden så att det blir tvillingar låter inte så konstigt pröva med att göra en annan Familj i veronavik eller skönköping o se om det hjälper

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grönhyade? Låter som om dina barn är Aliens uddaholm är ju känt för att ha mycket Aliens i just den staden så att det blir tvillingar låter inte så konstigt pröva med att göra en annan Familj i veronavik eller skönköping o se om det hjälper

Dom kan endå bli gröna i de andra städerna.

Dom blir gröna om dom förökar sig med en utomjording, och då förs generna vidare.

Allt börjar med att man stjärnskådar, och sedan blir simen gravid, oavsett om det är en man eller kvinna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

Går det inte att göra abort på Sims ?

Nej det går inte men det går att få bort barnen genom att dom försämrar sina betyg så mycket att militären hämtar dom tillslut.

 

Sen Har Proccito Rätt Jag har dock bara lyckats se aliens i uddaholm när jag stjärnskådat dom andra städerna har jag aldrig lyckats med och ja det var ju det jag menade med att trådskaparens barn är gröna dom har nog troligen som du säger förökat sig med en utomjording.

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ja precis, men det jag menar med att så många är gröna, är att även om en sim får barn med en alien eller halv alien, så får barnet grön hud, varenda gång, det har aldrig hänt mig att dem fått en annan hudfärg, jag förstår faktiskt inte hur Jill Smed t.ex. kunde se ut som en människa på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja precis, men det jag menar med att så många är gröna, är att även om en sim får barn med en alien eller halv alien, så får barnet grön hud, varenda gång, det har aldrig hänt mig att dem fått en annan hudfärg, jag förstår faktiskt inte hur Jill Smed t.ex. kunde se ut som en människa på det viset.

Det beror på att aliens i Sims är gröna, och the sims har ett ganska bra genetik-system, så man ärver generna från föräldrarna och därför kommer det gröna alltid att följa med som en dold gen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...