sputnick89 Skrivet 10 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2014 (redigerat) BubbleJump Vi var ett gäng när vi gick gymnasiet för några år sen och gjorde då ett spel till mobilen som hette BubbleJump. Det var innan smartphone och Android.Nu har jag gjort om spelet så det fungerar på Android och finns nu att ladda ner på Google Play. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shrimpgaming.bubblejumpSpelet går ut på att hoppar med en räka på bubblor för att ta räkan uppåt och samla poäng. Om en haj kommer hoppa på den och få ännu mer poäng. Högre du kommer svårare blir det då bubblorna blir mindre och svårare att träffa.Säg vad ni tycker om spelet eller om ni hittar några buggar eller annat?Hoppas att det kan ge några timmars spelande. Redigerat 10 Februari 2014 av sputnick89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 10 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2014 Låter exakt som Winterbells 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gudas Skrivet 10 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2014 (redigerat) Bra, tycker det var lite svårstyrt men annars bra.Hade det på Sony Ericsson eller nåt innan Android. EDIT: Det var bara jag som inte visste hur man kontrollera det. Redigerat 11 Februari 2014 av Gudas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sputnick89 Skrivet 11 Februari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2014 Låter exakt som WinterbellsFrån början är iden hämtad från det spelet.Bra, tycker det var lite svårstyrt men annars bra.Hade det på Sony Ericsson eller nåt innan Android. EDIT: Det var bara jag som inte visste hur man kontrollera det.Jasså på grund av att det går för fort? med lite tid tror jag att man vänjer sig vilken teknik man ska använda.Ja det fanns förr till gamla hederliga knapptelefonerna.Vad har ni lyckas fått för rekord då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 12 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2014 Kom på nu att Winter Bells inte finns till Android så gött av er att göra ett bra alternativ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 13 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2014 Nice kommer ihåg när man lirade detta i början av högstadiet :) kommer det släppas till iphone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sputnick89 Skrivet 13 Februari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2014 (redigerat) Kom på nu att Winter Bells inte finns till Android så gött av er att göra ett bra alternativ!Kul att höra:)Nice kommer ihåg när man lirade detta i början av högstadiet kommer det släppas till iphone?Samma känsla nu som då?..Tyvärr inte, det är för dyrt att skriva upp sig som utvecklar på Apple tyvärr annars hade jag gjort det. Redigerat 13 Februari 2014 av sputnick89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2014 Låter exakt som Winterbellsskillnaden är verkligen marginel men vem bryr sig, det är ett bra spel så jag antar att detta också är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sputnick89 Skrivet 16 Februari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2014 Nu finns en ny version ute 1.3. Nyheten är att nu spelas 8-bitars bakgrundsmusik när man spelar och en del buggfixar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sputnick89 Skrivet 17 Februari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2014 Ett klipp på BubbleJump: http://www.youtube.com/watch?v=5W--RtExEQ8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gudas Skrivet 18 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2014 Tycker att senaste versionen är lite väl stor. 32 Mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sputnick89 Skrivet 19 Februari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2014 (redigerat) Tycker att senaste versionen är lite väl stor. 32 Mb.I den senaste versionen lades bakgrundsmusik till och låtarna är rätt stora därför den vart 32 mb stor. Redigerat 19 Februari 2014 av sputnick89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.