Hoppa till innehåll

Lagg I Minecraft


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

Go morgon!

Igår fick jag reda på att Battlefield 3 är gratis i Origin, och eftersom att jag har spelat BF3 på PS3 tvekade jag inte att skaffa det, även om jag var medveten att min dator kanske inte klarade av det.
Till min förvåning funkade BF3 utan problem på låga inställningar, och jag vet att spelet är ganska krävande.
 

Jag blev dock fundersam på varför jag behöver ha väldigt låga inställningar i Minecraft för att ha hyfsad FPS (runt 20-30), medans League of Legends får jag upp i 70-80 FPS på nästan max inställningar.

Eftersom att jag har en Laptop vet jag att jag måste ändra grafikinställningarna för grafikkortet till högprestanda istället för att ha energispararläge aktiverat. Det var detta som gav mig den höga FPSen i LoL och antagligen anledningen varför jag kan spela BF3. Men när jag försöker ändra så jag kan köra på Minecraft i högprestanda händer ingenting.

Ändå säger mina klasskamrater att min dator bör klara Minecraft utan att lagga.

 

Jag undrar ifall det är något jag har missat, eller om Minecraft är ett väldigt krävande spel.

 

Processor: Intel® Core i5-243M CPU @2.40GHz
Grafikkort: AMD Radeon HD 6630M
Memory 4.0 GB

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...