Hoppa till innehåll

Bästa Speldatorn För 8000Kr


Junop
 Dela

Rekommendera inlägg

Finns ju Wine för att köra Windows-program på Linux. Problemet är att det inte fungerar med spel som Battlefield. Men enklare spel och program fungerar det för vad jag hört.

Finns andra program än Wine som till ock med är gjorda för att spela Windows spel via.

 

BTW: Tack för varningen!!! 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Köp inte en Mac bara. Jag hade byggt min egen dator eller bett någon butik på nätet att plocka ihop en dator till mig. På så sätt kan du får din alldeles egna dator som är helt anpassad efter dina behov. När jag gjorde så blev det dessutom betydligt billigare än att köpa den på Elgiganten... 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tjena,
Du har förmodligen redan köpt dig en dator vi det här laget, 
Men för andra som kanske vill köpa en bra speldator, Och använder det här forumet för att hitta lite tips om hur man skall gå till väga.

Så här gjorde jag. 
Jag satt o sa som du, jag vill ha en färdig dator så det är bara starta o installera BF.
Jag gick allvarligt igenom näst intill alla webshoppar som var inriktade på datorer, 
Hittade helt otroligt bra datorer, Men priset var helt otroligt högt därefter.

Hitta en dator till slut, 16,499kr kostade den(Burken endast) Med följde inget Operativsystem,
Snea ur, Skrev ner precis allt som datorn hade förutom allt som var onödigt för att Spela Högprestanda-Spel.
Köpte del för del på olika ställen, Te,x SSD disc cdon, Ram minne Datorbutiken osv, Valde ut där just den delen var billigast.
Sprang imellan affär till affär, Sen köpte jag en halvschysst burk.
Tog alla delarna o den tomma burken till ett ställa som byggde ihop datorer o fick betala 450kr för att få den ihopsatt.
Allt som allt slutade det på 9,454 kr + Lite bensin kostnader och MC-donalds emellan affärerna. Allt som allt tog de 5 dagar.Går väl fortare om man inte har jobb osv.

Är man lite driftig så kommer man undan billigt. Men man kan ju också få allt klart till dörren på några klick på datorn. Men då blir det betydligt dyrare.

 

Tack o Hej ! :ph34r: 
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...