ArcticEmpire Skrivet 23 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2015 Är det ofta ni bakar krämpaj och brukar ni smaka på den? Vet ni varför krämen tydligen smakar annorlunda varje gång jag bakar? De säger iallafall de som smakar, själv gillar jag inte när de är krämigt. Har ni något tips på att hålla smaken på krämen god och lika varje gång? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2015 (redigerat) Jag bakar mest smulpaj när jag gör paj. Har du ett recept och en bild (behöver inte vara din egen) så är det lättare att börja felsöka? Redigerat 23 Augusti 2015 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 23 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2015 Vad använder du för verktyg? Vissa påstår att smaken på pajen är relativ till storleken på ditt verktyg. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 23 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2015 om man gör krämpaj så brukar ju citron lime lite mer socker kanel kardemumma förgylla och behålla smaken :P 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 23 Augusti 2015 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2015 (redigerat) Jag bakar mest smulpaj när jag gör paj. Har du ett recept och en bild (behöver inte vara din egen) så är det lättare att börja felsöka?Har inte bakat på ett tag så har ingen bild:) Vad använder du för verktyg? Vissa påstår att smaken på pajen är relativ till storleken på ditt verktyg.Mitt verktyg är stort ungefär 30cm om man gör krämpaj så brukar ju citron lime lite mer socker kanel kardemumma förgylla och behålla smaken :PFan vad du degar ner pajen! Redigerat 23 Augusti 2015 av ArcticEmpire Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 23 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2015 (redigerat) Syftade på när du gör den då brukar citron kardemumma kanel o ingefära göra susen Redigerat 23 Augusti 2015 av Jesper93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 23 Augusti 2015 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2015 (redigerat) Syftade på när du gör den då brukar citron kardemumma kanel o ingefära göra susenOkey, kan testa nästa gång jag gör den :) Nästan så man får ta o göra flera satser? Redigerat 24 Augusti 2015 av ArcticEmpire 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2015 Nästan så man får ta o göra flera satser? Du kan ju försöka om du vill, men jag upplever att bakning är rätt jobbigt så själv orkar jag sällan gör mer en sats åt gången. Man får nästan vara ett gäng grabbar om man ska lyckas åstadkomma fler på en gång. Blir en jävla massa paj dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 24 Augusti 2015 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2015 (redigerat) Du kan ju försöka om du vill, men jag upplever att bakning är rätt jobbigt så själv orkar jag sällan gör mer en sats åt gången. Man får nästan vara ett gäng grabbar om man ska lyckas åstadkomma fler på en gång. Blir en jävla massa paj dock.Träning ger färdighet! Att göra mer än en sats per gång är något man tränar upp ;) Men javisst kan det bli lite mycket kräm, därför man bakar många pajer! Redigerat 24 Augusti 2015 av ArcticEmpire Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2015 Har du provat att stänga av och sätta på den igen? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 25 Augusti 2015 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2015 Har du provat att stänga av och sätta på den igen?Pajen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 25 Augusti 2015 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2015 (redigerat) Kan Rekommendera denna Krämpajen har själv gjort den och den blev super God B) Redigerat 25 Augusti 2015 av Jesper93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.