Hoppa till innehåll

Roliga Historier

Ratchet

Rekommendera inlägg

Berätta de roliga historier som ni kan här! Dock ej Bellman eller alla barnen för det finns ju redan trådar till dem! Skriv bara en rolig historia i taget om de inte är korta! Här kommer en:

Kalle har alldeles strax gått ur lumpen och har en uppgift kvar! Att demonstrera en handgranat för si pappa!

- Den här granaten är så stark att den kan spränga hela vårat utedass! säger Kalle.

- Det tror jag inte för än jag ser det! säger pappa!

- Då kastar jag väl den på utedasset så får du se! sa Kalle och han och pappa går ut till dasset! Kalle kastar granaten på dasset och det sprängs så att det bara är kaffe ved kvar! När röken har lagt sig ser Kalle och pappa att gamla mormor Stina står med byxorna nerdragna bland delarna av det före detta utedasset och mumlar för sig själv:

- Oj, det var tur att jag inte släppte av den där i köket!

Inte så kul, jag vet! ;)

Gåtor går också bra!

Redigerat av Ratchet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

(orson @ 26/05-2004 18:18:47)

Det här är ingen historia men en gåta!

Hur långt kan en hare springa in i skogen?

Till mitten sen springer han ut igen

Kunde du den? :huh:

Det var en gång två personer en hete Slå mig och den andra Slå mig inte.

Dom var inne i ett rum då gick slå mig inte ut. Vem var kvar?

När den andra har svarat på de (Slå mig) då slår man den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det var en pappa och hans son kalle som bodde på ett hotel, brevid hotellet fanns ett "glädje hus".

en dag fick kalle se sin pappa gå ut ur glädjehuset och sen under middagen frågade kalle sin pappa var det va för hus han va i förut.

Pappan sa att han hade köpt lite "glädje" där, kalle sa inget utan åt vidare.

en vecka senare (dom bodde fortfarande i hotellet) så fyllde kalle år och fick 20 kr.

senare på kvällen gick kalle till glädje huset och frågade om han fick köpa lite glädje, värdinnan undrade vad glädje kunde vara för en sexåring så gick hon in i köket och gjorde tre skinksmörgåsar till kalle.

senare när han kom hem var pappan hysterisk och frågade var han hade varit, då svarade kalle att han varit i glädjehuset.

pappan bleknade och frågade vad han hade gjort där.

kalle svarade att han hade fått tre men bara orkat två, den tredje slickade han bara på skinkan..

Fattar ni?

(den är gammal jag vet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...