Hoppa till innehåll

Har Ni Nes?


Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Detta har jag i NES väg:

 

2 NES spelkonsoler

ca 50 stycken Spel

3 stycken vanliga kontroller

1 trådlös kontroll

2 Joysticks

1 Adapter som gör att man kan spela 4 stycken samtidigt

1 Nin10case (En väska som rymmer 10 spel)

 

Ganska cool samling, va?

 

Om ni har problem med att få igång ert NES så prova att blåsa i spelen med, håll i er, näsan! Jag vet att det låter dumt men det funkar riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har omkring 20 vanliga spel på Nintendot, sen fick jag i julklapp ett piratspel med 190 spel i !!! Fast de flesta spelen var kopior av de andra, fast med möjlighet att ändra antal liv och vilken bana man fick börja på.

 

De spel som jag tyckte var roligast var Super Mario spelen, Zelda spelen, CastleVania 1 och 2 (3:an hade jag inte spelat då, och nu funkar det dåligt på min emulator), Balloon Fight, Solomon's Key, Shadowgate, Deja Vú, Megaman spelen (1 till 4 har jag)...Goonies 2 var också väldigt roligt, Turtles 1 å 2 me...Batman kämpade jag med ett bra tag innan jag klarade det...sen har vi en massa mer!

 

Köpte ett Game-Genie efter ett tag, och spenderade hela dagar att experimentera fram egna koder, hittade bland annat en hemlig bana i Super Mario Bros. 3, måste vara en testbana av något slag. Koden gjorde att jag kunde fara in i Start istället för en vanlig värld (på kartan).

 

Gamla goda tider det där!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ett nintendo 8-bit går säkert alldrig sönder.... det som krånglar brukar vara connectorn som blir sliten i själva nintendot.... kostar ca 150kr.....brukar säljas på b.l.a www.blocket.se.

Mitt nintendo var hel kass, innan jag bytte.... nu fungerar det felfritt!

Annars är det spelen som har legat och blivit dammiga... då blir det samma sak.....

Så sluta slå på enheten det är connectorn!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ett ness..... Men det funkar inte!....:(..... Eller ja.... Det funkar inte som det ska..... Jag har prövat att blåsa liv i mina stackars spelkassetter men det har inte funkat den sista tiden.... Nån som vet ett bra sätt att få dem funka?...

Blåsa liv i? LOL! Du har ju dödat dom! Man ska INTE blåsa i kassetterna, det kommer då fukt i kassetten som tar bort smuttsen tillfälligt men efter ett tag så går kassetten sönder av det! Doppa en topps i röd t-sprit och tvätta på kassetternas kontakt-ytor och på nesets conector så funkar allt perfekt och man behöver inte tvätta dom igen på LÄNGE! Redigerat av Queezer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...