Hoppa till innehåll

Hjälp Till Pc

Joe Cool

Rekommendera inlägg

Min dator har blivit jätteseg. Den e gammal. Men det e asjobbigt när man ska försöka använda sig av bredband det går typ inte. Jag behöver tips på hur man te.x överclockar den (Eller va det nu heter.) Jag har tagit bort alla gamla program och defragmenterat den. Vore tacksam om nån annan kunde tips till te.x ett program lr nått som snabbar upp datorn (Speciellt vid starten.)

PS. Den e 433 MHz processor. 64 meg RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dreadlord

Jag skulle föreslå en ny dator! Men annars så pröva att formatera datorn (d.v.s. radare allt på hårddisken) och installera om operativsystemet. Om du vill överklocka processorn är det enklaste sättet att gå in i BIOS och ändra maxhastigheten för processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dreadlord

Hur gör man för att komma in i BIOS da? Jag håller på att spara till en ny dator. Men det fattas cirka 3000 kr. Men jag vill som sagt överklocka den... Så ja vore glad om nån kunde skriva hur man kommer in i BIOS.

Precis när du har satt på datorn trycker du DEL, F1 eller F2 (beroende på operativsytemet, testa dig fram) tills du kommer in i BIOS.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst henke37

Det splar enorm roll vilket märke det är på datorn, vissa kan man inte på och andra kan man bara överklocka genom att flytta nygra stift i datorn. Ps Det beror på BIOS inte opeativsystem vilken knap man trycker på. Ds

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...