Gäst Mega93 Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 (redigerat) Lite typiskt nybörjarlaggigt men jag gillar 360:n. :P Nu blev jag också lite lockad till att arbeta lite i Pivot igen :) Såhär blev det ^^ Notera att jag inte arbetat i Pivot på 2 år så det är lite slarvigt. Redigerat 22 December 2007 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 (redigerat) Lite typiskt nybörjarlaggigt men jag gillar 360:n. :P Nu blev jag också lite lockad till att arbeta lite i Pivot igen :) Såhär blev det ^^ Notera att jag inte arbetat i Pivot på 2 år så det är lite slarvigt. Tack för din kommentar, jag e noobig! Hur tusan gör du så bra videos???! :o :o Redigerat 22 December 2007 av CrossFall Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 (redigerat) test.zip Lite typiskt nybörjarlaggigt men jag gillar 360:n. :P Nu blev jag också lite lockad till att arbeta lite i Pivot igen :) Såhär blev det ^^ Notera att jag inte arbetat i Pivot på 2 år så det är lite slarvigt. Tack för din kommentar, jag e noobig! Hur tusan gör du så bra videos???! :o :o Jag är intresserad i animering och filmskapande i allmänhet och vet betydelsen av frames xD Använder du för få frames får du hackiga videos, använder du för många får du slowmotion (Beginner stuff). När din sträckgubbe rör på sig, kom då ihåg att bara röra varje kroppsdel jättelite (inte jätte- jättelite utan bara lite jättelite), små rörelser - många frames = bra video. Och en av de vanligaste nybörjarmisstagen är ju att man glömmer bort att en gubbe kan röra på fler än en kroppsdel samtidigt. Utnyttja dina frames. test.zip Bifogar piv filen till min animation om du vill titta och kolla lite :) Redigerat 22 December 2007 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 23 December 2007 Rapport Dela Skrivet 23 December 2007 (redigerat) test.zip Lite typiskt nybörjarlaggigt men jag gillar 360:n. :P Nu blev jag också lite lockad till att arbeta lite i Pivot igen Såhär blev det ^^ Notera att jag inte arbetat i Pivot på 2 år så det är lite slarvigt. Tack för din kommentar, jag e noobig! Hur tusan gör du så bra videos???! :o :o Jag är intresserad i animering och filmskapande i allmänhet och vet betydelsen av frames xD Använder du för få frames får du hackiga videos, använder du för många får du slowmotion (Beginner stuff). När din sträckgubbe rör på sig, kom då ihåg att bara röra varje kroppsdel jättelite (inte jätte- jättelite utan bara lite jättelite), små rörelser - många frames = bra video. Och en av de vanligaste nybörjarmisstagen är ju att man glömmer bort att en gubbe kan röra på fler än en kroppsdel samtidigt. Utnyttja dina frames. test.zip Bifogar piv filen till min animation om du vill titta och kolla lite :) Tack, nu kanske jag kan lära mig! EDIT: videon funkade inte, har för ny/gammal version :( Redigerat 23 December 2007 av CrossFall Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 23 December 2007 Rapport Dela Skrivet 23 December 2007 Du behöver Beta versionen ;) Bli medlem i Pivot Gruppen (http://groups.msn.com/Pivotanimation) där kan du ladda ner Beta 3 av Pivot Stick Figure Animator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 25 December 2007 Rapport Dela Skrivet 25 December 2007 Du behöver Beta versionen ;) Bli medlem i Pivot Gruppen (http://groups.msn.com/Pivotanimation) där kan du ladda ner Beta 3 av Pivot Stick Figure Animator. Tack så mycket :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 12 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2008 Bumpar tråden dåra... Missnöjd med denna, klippet blev konstigt och segt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandman Skrivet 14 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2008 när jag ska ladda up pivot filmen får jag inte ha den filtypen :( hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 14 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2008 Spara den som .gif istället för .piv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandman Skrivet 14 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2008 (redigerat) nice tack :lol: Det här borde få er att tänka om.... :o min första :lol: Redigerat 14 Februari 2008 av DeerDancer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 sigh... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kerex132 Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 nica Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.