Hoppa till innehåll

Ni Kanske Inte Visste?


Rekommendera inlägg

Ni kanske inte visste at machintosh är det ledande datamärket inom media. Nästan alla tidningar och bilder redigeras i en mac dator nu för tiden. Visst, alla kan se PC som datorns fader men mac är isåfall morsan. Jag tycker att båda är precis lika bra fast jag har en PC själv. Mac är också ena händiga saker. Med bara en skärm med inbyggd hårddisk funkar den perfekt att ha i en bokhylla med endast 1 våning ledig. Istället för en skärm+dator+massa annat. Så, nu har jag sagt mitt. Vill ni diskutera? Skriv på. Jag är redo med penna och papper för att anteckna det ni skriver och sedan komma på ett rysligt bra argument som kommer ge er mardrömmar en tid framöver.. moahaha. Detta skriver jag bara för at bevisa att mac inte alls är en mycket sämre dator utan en helt perfekt.

 

Pc+Mac=sant? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

han var anstäld på Macintosh, i något år, han var ganska nytänkade därför fick han vara bland dom "nya" prylarna, han fick se sådana saker som han inte skulle se, sedan så slutade han, eller han fick spraken eftersom han "spionerade" på Macintosh:s nya datorer, men då hade han redan fått så mycket information om datorernas upbygnad så han och några polare åkte till IBM, dåtiden största PC tillverkare, jag tror det var den första "PC" nu hade sin grund, men han hade inget system, utan han hade bara datorn, han köpte källkoden till dos från några snubbar i kalifornien, för 28.000$ (nästan 280 000 kr..) och sedan så startade så började han programera sin OS, ett grafiskt OS, (innan så hade allt abara varit i sifror, och bokstäver, inga bilder eller något) men det hade han fått från Macintosh, som han hade jobbat med. och efter det så gjorde han windows 3.1 (tror jag) vilket ÄR väldigt likt Macintosh första grafiska OS...

 

99,9% sant, har en 1½ lång redovisning om detta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visste ni att både rullgardins menyn och datamusen är svesnska uppfinningar som en man kom på för en lång tid sedan? Apple betalade mannen, windows kopierade apple. Windows = tjuvar. Man måste betala för saker här i livet, Bill Gates fick allt serverat på silverfat. DESSUTOM så kan inte affärer sälja både macprylar och pcprylar, det har Bill Gates Förindrat. Han sätter alla PCbutiker i konkurs som säljer apple prylar. Gillar inte Bill Gates... Men man får tycka som man vill.

Redigerat av Claudia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Donald Duck

Fast PC datorerna är inte lika tröga som Macintos min kompis han fick en Macintos så installera han Cs så blev hans dator jätte trög :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bill äger inte microsoft, eller han styr inte där längre, plus så ÄGER han Macintosh! vadå kopierade, han var ju med i företaget och byggde Macintosh datorer, han "kopierade" bara litegranna av sakerna, MEN han skapade något mycket bätre, windows...

 

det är samma man som kom på datamusen, som kom på färgskärmen till datorer(det var 10 st tv från sony) men ingen var som nappade på ideen angånde fäärgskärmar, men han tog iallfall patent på den och sålde den till IBM senare. sama person kom på GPS som ingen här kan ungå att det är det senaste inom bilar, för ni som inte vet så är det sånadära elektroniska kartor som vissar vart man är på en liten skärm i exempel bilen... Håkan lans heter han, helt svensk, har också byggt en av våra mest avancerade ubåtar under 70 talet, andvänds fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...