Ozoon Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 Jag fattar inte hur ni kan säga att det är en dålig processor!! Jag har en 700 Mhz och den går alldeles utmärkt... Okej då... Vissa nyare spel går inte... :angry: om han ska köpa en ny dator är det väl onödigt att köpa en dålig, bara han byter till p4 2.4ghz så funkar det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BlueCrap Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 Vad som helst men inte Intel Celeron! Den processor typen är ganska slö och rekomenderas inte till att spela de nya spelen på. Ta Intel Pentium istället.. Visst det är väll lite dyrare men bra mycket bättre är det.. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 (Ozoon @ 05/07-2004 14:51:18) Jag fattar inte hur ni kan säga att det är en dålig processor!! Jag har en 700 Mhz och den går alldeles utmärkt... Okej då... Vissa nyare spel går inte... :angry: om han ska köpa en ny dator är det väl onödigt att köpa en dålig, bara han byter till p4 2.4ghz så funkar det... Vadå, jag sa ju aldrig att han skulle köpa en 700 mhz-are...Det skulle varit slöseri med pengar. 2,4 klarar han sig bra på nu, men senare kommer nog han inte komma att kunna köra nyare spel... Ifs så är det ju så hela tiden... J*kla speltillverkare... Dra bara på fullt, tänker inte på den med lite långsammare dator... Det är iaf skönt att Half-life 2 kommer att ha ganska låga symstemkrav. Äh, nu ska vi inte börja snacka spel... Jag bara kom inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pucko92 Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 ta hådisken och raminerna och släng resten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 8 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2004 Här e den som jag ska köpa när ja får tid kanske imorrn eller i övermorgon: Processor: Intel Celeron 2.4Ghz Nya Celeron för socket 478. 0.13, 128kb cache, 400Mhz FSB. Boxad med fläkt. = 725 kr. Moderkort:: ABIT AI7 i865 800FSB ATX = 1175 kr. RAM minne: 128MB SODIMM 3.3v SDRAM 144pin = 255 kr. + Gammal 64MB Chassi: A-CASE 4603 VIT Miditower ATX Ett chassie för den prismedvetna. Ett kraftfullt nätaggregat medföljer. = 395 kr. Hårddisk: Gammal 15gb. och om möjligt Gammal 5gb. CD-spelare: Gammal. Graffkkort: Gammal. Sammanlagt pris: 2550 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
menniska Skrivet 8 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2004 Byt processor för det första, inget celeron skräp här skaffa pentium 4 lr en amd processor, dessutom ska du ha minst 512 mg Ram minne och det ska vara DDR-ram om du ska spela mycket skaffa 1024, fast det beror ju också på vad för spel i så fall du ska spela och hur mycket pengar du har Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-MGS- Skrivet 8 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2004 Joe Cool, nu ska jag ge dig 3 riktigt heta tips. 1. Köp ett bra grafikkort 2. Kör 512 ram minne 3. Köp en bättre processor Ram minnet gör det mesta. Samt så kan man inte köra med 800 mhz med 512 ddr för det blir inte värt det i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RPG-Master Skrivet 9 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 (Kanji @ 05/07-2004 19:22:03) (Ozoon @ 05/07-2004 14:51:18) Jag fattar inte hur ni kan säga att det är en dålig processor!! Jag har en 700 Mhz och den går alldeles utmärkt... Okej då... Vissa nyare spel går inte... :angry: om han ska köpa en ny dator är det väl onödigt att köpa en dålig, bara han byter till p4 2.4ghz så funkar det... Vadå, jag sa ju aldrig att han skulle köpa en 700 mhz-are... Det skulle varit slöseri med pengar. 2,4 klarar han sig bra på nu, men senare kommer nog han inte komma att kunna köra nyare spel... Ifs så är det ju så hela tiden... J*kla speltillverkare... Dra bara på fullt, tänker inte på den med lite långsammare dator... Det är iaf skönt att Half-life 2 kommer att ha ganska låga symstemkrav. Äh, nu ska vi inte börja snacka spel... Jag bara kom inte på det. Va*** köp en amd processor. dom e billigare o bättre :D. Köpte en ny amd athlon 2000+ för 700 spänn. Den e klockad till hastigeten 3,1 ghz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 9 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 (redigerat) Nu ska jag snart åka å köpa. Redigerat 10 Juli 2004 av Joe Cool Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 10 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2004 Riktigt lessen för dubbelpost men..... Nu har jag köpt grejerna. De slutade såhär: Intel 2.4 Ghz processor (Socket 478) DDR 400 RAM 256 MB Vit asfräck låda!!!!!! ABIT A17 800 FSB uGURU. Jag kommer nog att köpa en Pentium 4 HT senare när jag fått ihop till mer pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst anubis Skrivet 10 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2004 jga fattar inte hur tekniska ni e kan ni bygga datorer jag har det svårt att bygga ett lego :P :lol: :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
scream Skrivet 10 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2004 lego är inte så svårt ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.