Hoppa till innehåll

Rymden !

Netsire

Rekommendera inlägg

• Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Frågan för mig är inte om det finns liv snarare hur nära och hur smarta(liv behöver inte betyda djur det kan vara bara organismer eller växter)

jag håller med dig, det vore lustigt om bara jorden var enda platsen där det fanns liv på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Chihuahua @ 31/07-2004 14:00:28)

Det kan ju ha funnits liv någon annan stans, bara att vi är extremt sena med att få liv. Dom andra planeterna kanske hade liv 50.000år före den påhittade jesus.

Hur vet du att Jesus är påhittad då? Har ingen lust att inleda en diskussion, men tänk innan du skriver.

Men troligt att han börgade leva igen efter han hade dött, eller hela personer genom att bara säga du e helad... Vem tror han att han e igentligen Jesus eller :D "SKOJJA" men tror inte heller att jesus finns, inte någon gud heller,

Alla smarta norrmän kanske har flyttat till rymden, därför e det bara puckade norrmän kvar i Norge.....?¿ vad vet jag?¿

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och apmänniskor som alla hittar på <_<.människor som uppfunnit kolla saker som Digikontroller då blir slaxs djur till monster.ET är kanske där :lol:

Redigerat av Thunder-Pikachu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(MMX @ 01/08-2004 23:07:50)
(Chihuahua @ 31/07-2004 14:00:28)

Det kan ju ha funnits liv någon annan stans, bara att vi är extremt sena med att få liv. Dom andra planeterna kanske hade liv 50.000år före den påhittade jesus.

Hur vet du att Jesus är påhittad då? Har ingen lust att inleda en diskussion, men tänk innan du skriver.

Men troligt att han börgade leva igen efter han hade dött, eller hela personer genom att bara säga du e helad... Vem tror han att han e igentligen Jesus eller :D "SKOJJA" men tror inte heller att jesus finns, inte någon gud heller,

Alla smarta norrmän kanske har flyttat till rymden, därför e det bara puckade norrmän kvar i Norge.....?¿ vad vet jag?¿

Jag orkar inte dra mig in i fler diskussioner, men ändå...

Om vi ser det hela lite neutralt, OM Gud och Jesus finns, så finns det inget som säger att han inte skulle kunna uppstå från det döda, eller hela människor.

Vi människor kan inte göra det, men borde inte den som skapade universum och oss människor kunna bota oss från sjukdomar osv?

Vilket är egentligen mest logiskt, att en gud med oerhörd kraft skulle ha skapat universum, människor osv, eller att allt kom till genom ett stort PANG som uppstod av ingenting och sen blev allting?

Jag tycker det är ganska självklart...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick bara lust att skriva detta... mycket av det som vetenskapsmän säger är inte ens bevisat. Mängder av information som de lägger ut är bara gissningar.

Problemet ligger i att om man bombar folk med samma info och påstår att man har bevis tillräckligt mycket, så tror folk snart att de där bevisen som inte fanns verkligen finns. Just därför föredrar jag att ta i princip allt som sägs med en nypa salt. Det som sägs vara "precis så här" kanske egentligen är "kanske så här", fast det säger man ju inget om... <_<

Redigerat av Chihuahua
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...