Hoppa till innehåll

Hur Populär Är Mac


Zingan

Rekommendera inlägg

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Och personer som säger att mac suger ÄR UTE OCH CYCKLAR!!!! Mac är känd för att vara den snavbbaste j*vla datorn på jorden! DEn bästa pc kan inte mäta sig med den bästa maccen!!! Ren fakta: G5an AEGER! Inget kan kross den!!! ipod är även den bästa MP3spelaren på marknaden. Är det av en händelse är det så att APPLE AEGER ALLA!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aeger, visst ;) men det beror ju på vad man skall använda den till. Skall man spela så är det svårt för Macen och möta sig mot PC'n. Men sysslar man med grafiska appliktioner så skall MAC vara betydligt bättre även om PC'n kommer ikapp.

 

IPOD, jadå den är riktigt bra om man nu vill ha en hårddiskbaserad mp3-spelare. Men det finns ju konkurrenter med liknande mp3-spelare men dem är oftast plastigare men billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du hittar en MP3 på 60 GB och har Foto funktion, let me know.

 

Jo, jusst därför blir jag förbannad på Pc användare som säger att PC är bättre. Man kan inte gemföra äpplen och apelsiner! Dem smakar olika!! Äpplen är godare i paj, Appelsiner är godare som juice. De två frukterna går inte att jämföra....

 

Jag känner att jag upprept mig själv 3000 ggr i liknande trådar....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mac är nog populär men den är inte populärast för att det flesta programmen m.m är gjorda till pc vilket gör den till den populäraste dator. Jag tror även att pc kommer att behålla platsen som den populäraste datorn pga att de flesta programm m.m finns till pc.

 

Själv är jag inte så förtjust i mac men jag tror inte det är en sämra dator men som sagt jag tycker pc är mycket bättre pga att det finns mer program, spel m.m till pc.

 

Om man är oroad för virus och hacking och att det är större risk på Pc än på mac kan man ju byta operativsystem på sin Pc så blir det nästan lika stor risk att få virus som på en mac t.ex finns det inte lika många virus till Linux operativsystem som till windows operativsystem

Redigerat av |Nitro|
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mac är nog populär men den är inte populärast för att det flesta programmen m.m är gjorda till pc vilket gör den till den populäraste dator. Jag tror även att pc kommer att behålla platsen som den populäraste datorn pga att de flesta programm m.m finns till pc.

 

Själv är jag inte så förtjust i mac men jag tror inte det är en sämra dator men som sagt jag tycker pc är mycket bättre pga att det finns mer program, spel m.m till pc.

 

Om man är oroad för virus och hacking och att det är större risk på Pc än på mac kan man ju byta operativsystem på sin Pc så blir det nästan lika stor risk att få virus som på en mac t.ex finns det inte lika många virus till Linux operativsystem som till windows operativsystem

Orsaken til att mac inte får virus är att den aldrig laddar ner något på datorn utan att fråga. "Vill du ladda ner virus-jag-ska-sabba-din-dator?" "Ja/Nej?" PÅ PC: "Laddar just nu ner virus-jag-ska-sabba-din-dator... Var god vänta..."

 

Mac är enligt Pcanvändare svårare att använda. Jag har aldrig riktigt förstått vad som skulle vara svårare på mac än pc. Att datamusen bara har en knapp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kan bara säga så här jag köpte en ny g5 när jag skulle spela diablo2 på den lagga den så man inte kunde köra då gick jag till pcn och då gick det finfint och mac har ju bara en klick

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Claudia @ 12/12-2004 16:54:15)

Mac är nog populär men den är inte populärast för att det flesta programmen m.m är gjorda till pc vilket gör den till den populäraste dator. Jag tror även att pc kommer att behålla platsen som den populäraste datorn pga att de flesta programm m.m finns till pc.

 

Själv är jag inte så förtjust i mac men jag tror inte det är en sämra dator men som sagt jag tycker pc är mycket bättre pga att det finns mer program, spel m.m  till pc.

 

Om man är oroad för virus och hacking och att det är större risk på Pc än på mac kan man ju byta operativsystem på sin Pc så blir det nästan lika stor risk att få virus som på en mac t.ex finns det inte lika många virus till Linux operativsystem som till windows operativsystem

Orsaken til att mac inte får virus är att den aldrig laddar ner något på datorn utan att fråga. "Vill du ladda ner virus-jag-ska-sabba-din-dator?" "Ja/Nej?" PÅ PC: "Laddar just nu ner virus-jag-ska-sabba-din-dator... Var god vänta..."

 

Mac är enligt Pcanvändare svårare att använda. Jag har aldrig riktigt förstått vad som skulle vara svårare på mac än pc. Att datamusen bara har en knapp?

Det beror på vart du menar att den tankar hem. Om du menar i webbläsaren (Windows) (standard: internet explorer) så är det så men den går att byta ut till t.ex Firefox vilket gör att datorn alltid frågar om man verkligen vill tanka hem (virus-jag-ska-sabba-din-dator.) altså borde det innebära att det inte är lättare att få virus till Pc(jalla fall inte genom webbläsaren om det var den du menade). Problemet är nog att det är fler virus som är designade för Pc(windows) och lite mindre virus för just Mac men som sagt det går ju att åtgärda genom att skaffa ett annat operativsystem t.ex nåt linux operativsystem vilket minskar risken för att få lika mycket virus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...