Jellyfish Skrivet 25 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2004 Är inte du kille Jellyfish? :blink: Bara för att vi är ett av få länder med jämställdhet behööver det inte vara så i andra länder. Hur skulle folk reagera om spelarna TVINGADES till att spela i träningsoverall i 35-gradig hetta? Och hur skulle spelarna reagera? :blink: Jo, jag är kille. Och? Jag är ändå för ett jämställt och ickeförtryckar samhälle, till skillnad från vissa andra.Öh, jo. Det skulle vara dumt om dom tvingades spela i träningsoverall, men det var ju faktiskt ett särdelest korkat inlägg då det faktiskt inte kommer hända då det blir för varmt. Men OM man vill ska man få det, men att det finns regler för hur stora kläder tjejerna måste ha är ju förtryck. De kan väl också få spela i shortst och linne om dom vill det? Eller bikini om dom vill det. Dessutom var det oehört dålig stil att du inte svarade på Eclipse's inlägg. Men det var väl för att du helt enkelt inte hade något att sätta emot antar jag. Män MÅSTE spela i linne och luftiga shorts säger reglerna. Detta tycker jag inte att de ska behöva, men ett linne och shorts är ändå "mindre avslöjande" och kan kännas bättre att spela i, men en liten bikini? Nää.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet 25 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2004 Vad ska man göra? Världen är grym. Man ska ju få spela hur man vill tycker jag. Bara man täcker de "yttre könen" etc. Tänk om man skulle vart tvingad att ha på sig nåt som ät helt oppasande och får en att känna sig "obekväm". Skit dålig stil. Ska dra nu. Godnatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 28 Augusti 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 (Eclipse @ 24/08-2004 21:45:28) Bara för att vi är ett av få länder med jämställdhet behööver det inte vara så i andra länder. Hur skulle folk reagera om spelarna TVINGADES till att spela i träningsoverall i 35-gradig hetta? Och hur skulle spelarna reagera? :blink: Jämställdhet i Sverige? Bah! Det är liberalens yttranden om en värld han vill ska vara bättre än vad den är. Tvi. Sverige är inte bättre än något annat land, här sker förtryck av såväl invandrare som kvinnor och även handikappade dagligen. Och då pratar jag inte om En gång om dagen. Att kvinnorna inte får klä sig i vad de vill är fruktansvärt diskriminerande, för att inte säga ett lagbrott mot den personliga integriteten. klart att de Får spela i det om de vill, grejen är att de inte ska vara tvingade till det. Det är då det börjar gå över gränsen. Det finns MÅNGA länder som har MYCKET sämre jämställdhet.Sverige har någorlunda bra iallafall. ;) Egentligen så diskrimineras männen också i beachvolley eftersom det är regler på deras kläder också, men det är ju ingen som bryr sig om det. :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 (# 21 @ 28/08-2004 14:59:44) (Eclipse @ 24/08-2004 21:45:28) Bara för att vi är ett av få länder med jämställdhet behööver det inte vara så i andra länder. Hur skulle folk reagera om spelarna TVINGADES till att spela i träningsoverall i 35-gradig hetta? Och hur skulle spelarna reagera? :blink: Jämställdhet i Sverige? Bah! Det är liberalens yttranden om en värld han vill ska vara bättre än vad den är. Tvi. Sverige är inte bättre än något annat land, här sker förtryck av såväl invandrare som kvinnor och även handikappade dagligen. Och då pratar jag inte om En gång om dagen. Att kvinnorna inte får klä sig i vad de vill är fruktansvärt diskriminerande, för att inte säga ett lagbrott mot den personliga integriteten. klart att de Får spela i det om de vill, grejen är att de inte ska vara tvingade till det. Det är då det börjar gå över gränsen. Det finns MÅNGA länder som har MYCKET sämre jämställdhet. Sverige har någorlunda bra iallafall. ;) Egentligen så diskrimineras männen också i beachvolley eftersom det är regler på deras kläder också, men det är ju ingen som bryr sig om det. :blink: Jo, jag skrev ju att det var dumt att det finns regler för männen också. Alla borde få spela i vad dom vill. Men det är tusan så mycket mer avslöjande att spela i en liten bikini än vad det är att spela i luftiga shorts och ett linne. Därför är kvinnorna mer utsatta, därför så disskuteras det mer.Ja, det finns länder som har sämre jämnställdhet än Sverige. Men det gör ju inte Sverige bättre eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 killarna behöver ju inte spel med en kalsong i barnstorlek heller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 28 Augusti 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 killarna behöver ju inte spel med en kalsong i barnstorlek heller? Men samtidigt kommer vi tillbaka till den "vanliga" beachklädseln. ;) Varför inte starta en namninsamling över hela världen så kanske reglerna ändras. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst YoTo Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 Säkert bara för hon inte ser så bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 (# 21 @ 28/08-2004 15:21:00) killarna behöver ju inte spel med en kalsong i barnstorlek heller? Men samtidigt kommer vi tillbaka till den "vanliga" beachklädseln. ;) Varför inte starta en namninsamling över hela världen så kanske reglerna ändras. ;) Tror jag inte då de flesta snuskhumrarna till männen vill ha kvar det som det är. Visst, många klär sej i bikini på stranden osv. Men inte ska dom vara TVINGADE till det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 28 Augusti 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 - Det är ingen sport, det är sexistisk underhållning, säger Margareta Winberg. Varför inte slänga ut alla tjejer som då tränat en massa till OS & ersätta med sikikonspäckade supermodeller? <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GoldenMew Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 Så kexboxen vill ha supermodeller i bikinis i beachvolleybollen? <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 - Det är ingen sport, det är sexistisk underhållning, säger Margareta Winberg. Varför inte slänga ut alla tjejer som då tränat en massa till OS & ersätta med sikikonspäckade supermodeller? <_< Det där har du tagit från mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 28 Augusti 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 Så kexboxen vill ha supermodeller i bikinis i beachvolleybollen? <_< Jag antar att du syftade på mig.Det var ironiskt inlägg. Eftersom det inte är en sport enligt Winberg & bara en ursäkt att glo på fruntimmer i bikini kan man lika gärna slänga ut alla som tränar för att komma med till OS & ersätta med silikonspäckade supermodeller. <_< 0013: Inte då. Lär förklaring ovan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.