Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hej... Jag behöver hjälp me Photoshop?

Fråga 1: Hur gör man pattern?

Fråga 2: Kolla den bifogade bilden(Min avatarbild) Vid texten runt om så är de nånting blått hur gör man sånt?

Tack på förhand ;)

post-16-1093113841_thumb.gif

Redigerat av Maroon
Skrivet

Pattern gör man genom att öppna en 5x5 pixels dokument och zommar till 1600% till höger på menyn. Sen är det bara att ta Pencil tool som finns i samma som brush. Ta storlek ett och gör olika mönster spara på Edit-Define Pattern.

Sen öppnar du ett dokument och tar Edit-Fill och väljer ditt mönster och trycker på okej.. På Layers paletta finns det en grej som heter opacity.. Mixtra med den för bästa möjliga resultat.

Det där med runt texten gör man med Marquee Tool. Fyll i mmed vilken färg du vill och gör opacityn till 20-40.

Skrivet

Det ser ut som en beige Fyrkant typ. den heter Rectangel tool bara. Den är i den understa delen av alla.. Ska skicka en bild..

Skrivet

Den finns inte på mitt photoshop... är de för jag har Photoshop 5.5 Ir?

Jag testa den där andra Marquee tool, den funkade heller inte... Finns de nåt annat sätt?...

En fråga till: På sidorna finns de nåt grått som liknar stål, metall, järn iaf... Hur gör man sånt?

Skrivet

kan inte nån lära mig gryma text och bakrund till Photoshop 7.0 är inte bra jätte mycket.

Skrivet

Den finns inte på mitt photoshop... är de för jag har Photoshop 5.5 Ir?

Jag testa den där andra Marquee tool, den funkade heller inte... Finns de nåt annat sätt?...

En fråga till: På sidorna finns de nåt grått som liknar stål, metall, järn iaf... Hur gör man sånt?

Vadå för grått?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...