Autobahn Skrivet 21 Augusti 2004 Rapport Skrivet 21 Augusti 2004 (redigerat) Hej... Jag behöver hjälp me Photoshop? Fråga 1: Hur gör man pattern? Fråga 2: Kolla den bifogade bilden(Min avatarbild) Vid texten runt om så är de nånting blått hur gör man sånt? Tack på förhand ;) Redigerat 21 Augusti 2004 av Maroon Citera
Gäst YoTo Skrivet 21 Augusti 2004 Rapport Skrivet 21 Augusti 2004 Pattern gör man genom att öppna en 5x5 pixels dokument och zommar till 1600% till höger på menyn. Sen är det bara att ta Pencil tool som finns i samma som brush. Ta storlek ett och gör olika mönster spara på Edit-Define Pattern. Sen öppnar du ett dokument och tar Edit-Fill och väljer ditt mönster och trycker på okej.. På Layers paletta finns det en grej som heter opacity.. Mixtra med den för bästa möjliga resultat. Det där med runt texten gör man med Marquee Tool. Fyll i mmed vilken färg du vill och gör opacityn till 20-40. Citera
Autobahn Skrivet 21 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 21 Augusti 2004 Vad är Marquee Tool? Citera
Gäst YoTo Skrivet 21 Augusti 2004 Rapport Skrivet 21 Augusti 2004 Det ser ut som en beige Fyrkant typ. den heter Rectangel tool bara. Den är i den understa delen av alla.. Ska skicka en bild.. Citera
Gäst YoTo Skrivet 21 Augusti 2004 Rapport Skrivet 21 Augusti 2004 http://n-sane.net/tutorials/tools/index.php Här heter den Custom Shape Tool! tryck på pilen som är vid rutan där den är och välj den där som är rectangel formad! Citera
Autobahn Skrivet 21 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 21 Augusti 2004 Den finns inte på mitt photoshop... är de för jag har Photoshop 5.5 Ir? Jag testa den där andra Marquee tool, den funkade heller inte... Finns de nåt annat sätt?... En fråga till: På sidorna finns de nåt grått som liknar stål, metall, järn iaf... Hur gör man sånt? Citera
Gäst 0012 Skrivet 22 Augusti 2004 Rapport Skrivet 22 Augusti 2004 kan inte nån lära mig gryma text och bakrund till Photoshop 7.0 är inte bra jätte mycket. Citera
Autobahn Skrivet 22 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 22 Augusti 2004 Bra sidor till Photoshop http://www.good-tutorials.com Bra bakgrunder, tips, effekter m.m http://www.dafont.com En bra sida me massor me teckensnitt, Bara & söka.. Citera
Kanji Skrivet 22 Augusti 2004 Rapport Skrivet 22 Augusti 2004 Den finns inte på mitt photoshop... är de för jag har Photoshop 5.5 Ir? Jag testa den där andra Marquee tool, den funkade heller inte... Finns de nåt annat sätt?... En fråga till: På sidorna finns de nåt grått som liknar stål, metall, järn iaf... Hur gör man sånt? Vadå för grått? Citera
Autobahn Skrivet 22 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 22 Augusti 2004 Kolla den bifogade bilden... På sidorna är de grått... hur gör man sånt? Citera
Kanji Skrivet 22 Augusti 2004 Rapport Skrivet 22 Augusti 2004 Dubbelklicka på ett lager och ta Bevel and Emboss... Och mixtra lite med värdena. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.