antrax Skrivet 25 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2004 vet nån var det finns bra rpg maker downloads? :rambo: jag har 2000 och 2003 versionerna,men ja vetefan var 95:an och dom andra finns. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 26 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2004 skaffa inte -95. Det är urkasst, tro mig. Hade det innan jag skaffade RPG Maker 2000 och 2003. Du vet hur man gör saker i Eventerna i RPG Makerna, va? Då ska du veta att de där knapparna som t.ex. gör att din figur går ett steg höger, eller att du visar ett meddelande, inte finns i -95:an. Du måste skriva massor av koder och ordrar för att få datorn att fatta vad du vill, plus att grafiken är hemsk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Skrivet 27 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2004 Är RPG makers gratis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 27 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2004 tja, vad jag vet ska de va det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 5 September 2004 Rapport Dela Skrivet 5 September 2004 vilken är bäst? 2000 eller 2003? och kan ni säga var man laddar ner rpgmaker? snälla :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 5 September 2004 Rapport Dela Skrivet 5 September 2004 Vad är RPG Maker? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 5 September 2004 Rapport Dela Skrivet 5 September 2004 jag skulle säga att 2000 är bäst. Det är snyggare text och inte lika komplicerade strider. I RPG 2003 måste du fixa massor av animationer till varje figur innan du kan spela den, det behövs inte i RPG 2000. Du hittar dem på http://rmdownloads.com/utilities.php RPG Makers är vad det låter, program där man gör egna RPG = Role Playing Game = Rollspel. Lite småkrångligt i början men när man lärt sig det går det jättebra. Man lär sig att förstå att det tar en så ofattbart lång tid för speltillverkarna att göra sina spel, även fast de här programmen är lite fusk eftersom många kontroller osv redan är fixade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 6 September 2004 Rapport Dela Skrivet 6 September 2004 (redigerat) men när jag har instalerat rpgmaker så står det:instal english rtp. vad skutton ska jag göra? :meddum: Redigerat 6 September 2004 av alan.shalaji Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 6 September 2004 Rapport Dela Skrivet 6 September 2004 hm... bra fråga. Tror inte det hände mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 8 September 2004 Rapport Dela Skrivet 8 September 2004 Om du menar RPG Maker 2000 då ska man ladda ner en speciel sak så att det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 8 September 2004 Rapport Dela Skrivet 8 September 2004 :D :o vilken sak och vart kan man ladda ner det? :( <_< :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 12 September 2004 Rapport Dela Skrivet 12 September 2004 ;) hallå? :angry: :huh: :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.