Hoppa till innehåll

Nes


dragon_66
 Dela

Rekommendera inlägg

LOL! E du lite skruvad i korken dragon_66?

Grafiken är inte allt ju! Handling och spelkännsla och sånt är det som gör ett spel bra, inte nästan-realistisk-3Dgrafik!

Det ända jag kräver av grafiken är att man kan se vad allt är.

Redigerat av Queezer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LOL! E du lite skruvad i korken dragon_66?

Grafiken är inte allt ju! Handling och spelkännsla och sånt är det som gör ett spel bra, inte nästan-realistisk-3Dgrafik!

Det ända jag kräver av grafiken är att man kan se vad allt är.

men ursäkta mr datanörd jag menade inte bara grafiken föresten vad menar du med (spelkänslan) snes och nes e nästan lika gamla snes ser snyggare utt roligare spel etc så förklara
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NES är en av de bästa konsollerna. Varför?

Den är en riktig gammal klassiker och är fortfarande populär.

Hur kan något så gammalt och med så dålig grafik va populärt idag?

Jo, för att det är så oerhört bra.

Nej, grafiken är inte allt.

Själva spelen i sig är väldigt bra gjorda (sätt dig själv och gör ett) med vissa undantag, förstås. Det finns ju bättre och sämre spel.

Och spelkänslan är inte särskilt dålig den heller.

Ta de riktigt gamla klassikerna, Zelda 1, Super Mario Bros... klassiker som man kan spela hur många ggr som helst! :)

 

Och förresten, om man inte hade gjort NES så hade troligtvis inte de andra konsollerna kommit heller.

Man kan inte jämföra en gammal konsoll med en nyare. Ska du jämföra får du göra det med en konsoll som fanns då.

Det är ju självklart att alla senare konsoller har bättre grafik, ljud osv osv

eftersom man haft nyare teknik och byggt vidare på NES-principen.

Redigerat av Chihuahua
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som en killa sa om doom 1 för ett tag sen: spelkänslan är annorlunda i gamla spel för att då gjorde dom flesta spelbolagen spelen för att dom gillade att spela själva, inte för att tjäna pengar, som dom gör nu

Redigerat av cohac
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...