💬
Logga in
Fuska.se

The Official Usa-election Thread!

931 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #501

Ytterman: sen kan man ju alltid fråga sig om vi vunnit kriget om inte Stalin hade styrt Sovjet. Personligen tycker jag att han gjorde vad som behövdes, dock på ett grymt sätt. men men, sånt folk behövs också....

Ja, det är klart. Jag tror personligen inte att Sovjet vunnit om inte Stalin styrt. Inte lika mycket iaf.
7 Dec 2004
Nivå 12 · Mästerfuskare
(Jellyfish @ 06/12-2004 22:23:57)

om inte usa kriger mot terrorister, så tänker alla terrorister" wow nu kan vi göra vad vi vill och ingen gör något åt saken, mot washington!!"

Nej. Terroristerna protesterar bara mot USA's politik. De är inga snubbar som vill ta över världen precis. Vilket USA vill, då de angriper alla sina motpoler. Vad de inte förstår är att det bara ger de mer motpoler. Bush är så mycket värre än Osama, Saddam och alla de där. Dock säger jag inte att Osama o Saddam är några helgon - för de är också vidriga människor.

det är ju precis det dom vill... ( ta över världen) om de bara ogillar usa politik så kan dom väll sitt strejka nån stans dom behöver inte döda tusentals människorför det.... jag ogillar mycket men inte f*n kör jag ett flygplan rätt in i det för det !!!!!
Nivå 3 · Lärling

Just nu styr ju USA världen, om läser lite mellan raderna. Det vill terroristerna förändra på. De vill förändra att USA har så stor makt och använder den på fel sätt. Jag säger inte att terroristerna gör är rätt, men det Bush gör är värre. Sittstrejkning är ju något som Bush hade brytt sej om jättemycket. Han tar ju verkligen hänsyn till andra människor och deras åsikter.

Vad du var upphakad på det där med 11 spetember attacken. Det är ingenting i jämförelse mot vad USA gjort mot andra land. Men allting blir så j*vla uppförstorat när det gäller USA o det är medias fel. Detta, tillsammans med mycket mer, har USA gjort utan någon speciell anledning:

Guatemala, 1954-??, 200 000 döda, minst.

Laos under 1960-talet, dom släppte bomber på Laos för att de hade bomber över som dom behövde släppa någonstans, vilket ledde till totalförstörelse i Laos som tack vare USA nu är ett ganska så fattigt land. 250 000 döda, minst.

Uruguay under 1960-talet, USA hjälpte till att organisera de såkallade "death squadsen". http://members.aol.com/bblum6/uruguay.htm om du vill läsa på.

Kambodja under 60- och 70-talet. Troligtvis i samma runda som Laos och det.. 600 000 döda, minst.

VIETNAM!! 61-73. Drygt 2 000 000 döda, siffran stiger varje dag p.g.a Agent Orange.

Sydafrika under 60- och 70-talet. Hjälper apartheid. Väldigt trevligt.

Indonesien 1965. Samma runda som Kambodja och Laos tror jag väl. 400 000 döda, minst.

Grekland 1967. Här vet jag inte vad dom hade att göra, men dom har åtminstone dödat 8 000.

Chile 1973. 15 000 döda, minst.

El Salvador 1977. 70 000 döda, minst.

Irak under 80-talet. Gissa vad dom gör HÄR då? Jo men ser man på ser man på, dom finansierar Saddam att bygga sina kärnvapen.. Snacka om ansvar.

Nicaragua under 80-talet. 30 000 döda, minst.

Afghanistan under 80-talet. Här gör dom preciiiis samma sak som med Saddam. Dom stöder bin Laden som dom sedan skyller hela skiten på. Great job.

Grenada 1983. 100 döda.

Östtimor 1988. 200 000 döda.

Panama 1989. 2000 döda.

Turkiet 93-94. 14 000 döda.

Afghanistan under 90-talet. Stöder talibanerna. Great.

Irak 1991, Gulfkriget. 113 000 döda, minst.

Irak, efter-kriget sanktioner. 500 000 döda.

Serbien/Kosovo 1999. 6 000 döda.

Afghanistan 2001. 3000 döda.

Och sen.. Irak 2003-??. Death toll on the rise står det på tröjan. Det kan kan jag inte annat än hålla med om. Det kommer att bli en ruskigt hög body-count när det här kriget är slut.

(Tog från några sidor tebax, tack Ytterman. Ville bara att Guggo skulle se detta också.)

Nivå 12 · Mästerfuskare

okej, okej jag fattar vad du menar men jag har också lite exempel att komma med: sammanlagt på de här exemplen som du räknade upp så dog 106308st. i sojvet mördades 60.000.00 miljoner människor som mördades av sina egna ledre den siffran kommer inte ens inärheten av de som usa har mördat.......

Nivå 5 · Fuskare

Amen vafan, vad skulle du säga om några idioter kom och dödade hälften av Sveriges befolkning?

exemplen som du räknade upp så dog 106 308st

:o Om man räknar upp allt som han har skrivit så blir det ca 4,5 miljoner..

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Teroristerna har ju inte bara attackerat U.S.A dom har ju get sig på andra länder också. Alla avrättningar av osyldiga som är i irak för att hjälpa till en del av de dödade har ju kommit från till exempel Kina,Korea, Frankrike,England m.m.

Jellyfish: Har du hört ordspråket: Glömma och förlåta!! och det är inte Bush som styr hela U.S.A han är en front man som ska synas, det är nog fler som bestämer om det hela.

8 Dec 2004
Nivå 12 · Mästerfuskare

det jag ville visa var att usa inte är de största mödarna i historien som vissa tycks tro <_<

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Men det gick inte så bra eftersom du uppenbarligen inte kan räkna och eftersom du inte kan räkna så kan vi inte vara säkra på att 60 miljoner blev mördade.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

nu tycker jag tråden har spårat ur...

men det viktiga e ju att BUSH vann!!!

Bush, for a better world!

Nivå 3 · Lärling

det jag ville visa var att usa inte är de största mödarna i historien som vissa tycks tro <_<

Jo. Att Afrika svälter är USA mycket delaktiga till. Dessutom föds det fortfranade barn som är skadade och missbildade i vietnamn pga av Agent Orange . Om du nu vet vad det är. Dessutom tycker inte jag att vi ska jämföra Stalins REGIM, med ett land som säger säg vara fritt. Nazismen döde tillexempel mycket mer än både Sovjet och USA. Men för att inte vara, vad de flesta i världen tycker (ej mej), en regim så är USA värst.
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #511

Och det ska tilläggas att kommunismen för länge sen har avsagt sig vad Stalin gjorde under sin tid vid makten i Sovjet. Så att det är inte ett hållbart resonemang.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Men det gick inte så bra eftersom du uppenbarligen inte kan räkna och eftersom du inte kan räkna så kan vi inte vara säkra på att 60 miljoner blev mördade.

eeh... vi kan vara säkra på det var så många som dog, det har ju inget med de som han skrev att göra, det har jag hämtat från en annan källa......

det var fortfarande menat som ett EXEMPEL !!

och jag menar inte bara stanlin regim utan under HELA sovjet tiden dsv även lenin och resten av gänget

jag vet vad agent orange är, vet du?

det är ett medel som usa sprutade över en tiondel av vietnam för att bättre komma åt vietnam trupperna. det fanns även agnet blue, green, red och purpel men oragnge var den mest effektiva. ( Det är även en sång av Tori Amos)...s

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
(Guggo @ 08/12-2004 16:47:55)

eeh... vi kan vara säkra på det var så många som dog, det har ju inget med de som han skrev att göra, det har jag hämtat från en annan källa......

det var fortfarande menat som ett EXEMPEL !!

och jag menar inte bara stanlin regim utan under HELA sovjet tiden dsv även lenin och resten av gänget

jag vet vad agent orange är, vet du?

det är ett medel som usa sprutade över en tiondel av vietnam för att bättre komma åt vietnam trupperna. det fanns även agnet blue, green, red och purpel men oragnge var den mest effektiva. ( Det är även en sång av Tori Amos)...s

Jepp. Det stämmer. Det föds fortfarande missbildade, sjuka och döda barn pga av det.

That's your America. Rise your fucking flag of freedom!

Lenin gjorde uppror eftersom de var förtryckta. Att sedan Stalin betedde sej som fashist istället för kommunist är en annan femma.

Dessutom - Bara för att Stalin var massmördare och mördat mer som du påstår, faktiskt så har Sovjet gjort mycket mer för omvärlden än USA, så gör väl inte det USA till ett bra land? Va? Bara för att de "bara" har dödat 5 miljoner människor så blir de väl inte världens helgon?

(Bara för att det finns exempel på folk som dödat mer, typ Hitler.)

Nivå 12 · Mästerfuskare

men vad ni har hakat upp er på stalin!! jag har aldirg nämn honom.....

nämn en bra sak som sovjet har gjort för omvärlden.......

Men kan ni sluta snacka skit om USA utan dem vore det ingen värld kvar... de håller ordning på allt!

Nivå 12 · Mästerfuskare

Men kan ni sluta snacka skit om USA utan dem vore det ingen värld kvar... de håller ordning på allt!

bra sagt Xshade !!!!
9 Dec 2004
Nivå 3 · Lärling

men vad ni har hakat upp er på stalin!! jag har aldirg nämn honom.....

nämn en bra sak som sovjet har gjort för omvärlden.......

Stoppade tyskarna - tillexempel. De var även bra att de fanns för USA behöver en motpol.

Xade: Gud var du är naiv. Det är USA som kommer se till att världen går under. De är de som startar alla krig mot oskyldiga o försvarslösa länder. Bush är ju för f*n knäpp. Han är dagens Hitler.

nej han är en hjälte och min stora idol och förebild, dessutom e jag inte naiv... han kommer inte göra så världen går under, det kommer mellanöstern läderna göra eller kanske kina eller nord korea som förmodligen sitter på kärnvapen som de kan använda när som helst...

det finns bara en sak som e dåligt med kriget, det är att USAs soldater dör... hade hela USA överlevt skulle det vara kanon... jag tycker vi har en tyst minut för USAs soldater som stupat...

Nivå 12 · Mästerfuskare

utan usa hade aldrig sovjet kunnat stoppa tyskarna, det var att de var tvunga att föra ett två fronts krig som knäckte dem, bra sojvet hade de klarat av.

Bush är inte dagens hitler ! han sätter inte folk i koncentrasions läger bara för att de har en annan relegion. och de länder bush krigar mot 'r knappast oskyldiga , de mördar och förtrycker sin egen befolkinig!

och om du nu ska kalla nån knäpp så får f*n du ta och kalla alla usas ledare knäppa, jag tror int ebush sitter i vita huset och säger:

-gäsp... vad jag har tråkigt.... Nu vet jag, jag kan starta ett krig, sånt piggar alltid upp. Hmm får se vilket land ska vi ta idag? syrien? nä men kanske Irak... Ja Irak får det bli..

eller hur bush tror jag inte vill ha krig, han måste det för jordens säkerhet...

eller hur de som USA slåss mot e inte oskyldiga!!!

de är galna (för mycket sol gör folk till dårar)

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.