Hoppa till innehåll

Problem Med Datorn, Dataexperthjälp Tack.

Chihuahua

Rekommendera inlägg

Okej, tänkte att det kanske var nån här som kunde svara på min fråga.

Finns det ett känt virus eller nåt sånt som orsakar att det kommer fram popups var tionde minut, trots att man inte är ute på nån sajt som har popups?

Laddade hem gratisversionen av Realplayer i onsdags.

På torsdagen installerade jag The Sims 2, som visserligen inte gick att köra, troligen pga kasst grafikkort.

Men på fredagen var datorn helt kass.

Det fanns inget internminne kvar, och en massa nya, konstiga program var inlagda på datorn - de var inlagda precis samma tidpunkt som jag hade avslutat installationen av The Sims.

Några av dem är Nma7iah, Mofp7m osv.

Det är väl typ en tio stycken eller nåt sånt.

Internet krånglar, hårddisk C har pajat nästan totalt, det kommer upp okända popups fast jag inte är ute på nån sajt där det finns popups, datorn larmar om att Internminnet är slut...

Har någon hört talas om såna symptom innan och anar vad det är för något?

Ps, jag är inte intresserad av "jag vet inte" eller "bra fråga..." svar.

Vettiga svar som man kan ha nytta av, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ladda ner History Kill och Popup-killer med Msn 6.2 dödar allla popu den har totalt dödat 53 styck i min data.förut var jag dum och klicka ok på en popup så popade upp en massa Porr bilder.så fick jag formatera om datan men nu har jag MSN. 6,2 den tar bort alla popup.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick nyss ett program från pappsen, Ad-aware 6.0.

Det tog bort nästan 400 filer som skulle ha med saken att göra.

Aldrig mer att jag skaffar Wild Tangent till datorn. Det var tack vare den som det hela började krångla. Jag får en ruta varje gång jag startar datorn där det står att nån Wild Tangent-fil inte går att ladda. Smått irriterande.

Jaja, jag får se om det löser sig då. Nu är Bargain Buddy, som kom i torsdags, också borta. Fråga inte mig hur den hamnade här, men den fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta reda på var Nma7iah, Mofp7m m.m. finns och radera dem.

Om du har en XP data kan du starta om darton typ 3 dagar innan darton blev så.

Det gör du genom att tryck på Start>Alla program>Tillbehör>Systemverktyg>Systemåterställning och följer guiden där.

Prova också att söka efter virus och spyware.

Annars kan du ju bara formatera datorn vilket inte är så kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, tänkte att det kanske var nån här som kunde svara på min fråga.

Finns det ett känt virus eller nåt sånt som orsakar att det kommer fram popups var tionde minut, trots att man inte är ute på nån sajt som har popups?

Laddade hem gratisversionen av Realplayer i onsdags.

På torsdagen installerade jag The Sims 2, som visserligen inte gick att köra, troligen pga kasst grafikkort.

Men på fredagen var datorn helt kass.

Det fanns inget internminne kvar, och en massa nya, konstiga program var inlagda på datorn - de var inlagda precis samma tidpunkt som jag hade avslutat installationen av The Sims.

Några av dem är Nma7iah, Mofp7m osv.

Det är väl typ en tio stycken eller nåt sånt.

Internet krånglar, hårddisk C har pajat nästan totalt, det kommer upp okända popups fast jag inte är ute på nån sajt där det finns popups, datorn larmar om att Internminnet är slut...

Har någon hört talas om såna symptom innan och anar vad det är för något?

Ps, jag är inte intresserad av "jag vet inte" eller "bra fråga..." svar.

Vettiga svar som man kan ha nytta av, tack.

Har hänt mig med att det komer upp att minet är slut.

Är nog ett virus. Avinstalera the sims 2 och virus scana datorn. Instalera sedan The sims 2 och efter det så virus scana datorn.

Får du virus av det bör du stämma Maxis.

Men men. Om du får virus av att du instalerar the sims 2, så ta och scana The sims 2 skivan.

Om inte det jag har skrivit hjälper, så vet jag inte vart feler är.

Finns säkert något virus som gör så att det blir pop-upp fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...