Hoppa till innehåll

Zelda Oracle Of Seasons


Arwen Undomiel

Rekommendera inlägg

Aquamentus är ju skitsvår! Jag har försökt döda honom säkert 20 gånger, men jag bara dör hela tiden! Första bossen i ett spel ska inte vara så här svår, tycker jag. Har nån nåt bra tips på hur man klarar honom? Det kanske bara är jag som är dålig på det här spelet, men jag brukar inte vara dålig på spel! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ibland kan den första bossen vara nog så svår.

Ja, du ska slå honom på hornet.

Gå fram till honom och slå honom ett par ggr, sen går du undan och väntar tills han gör ett anfall mot dig, sen går du fram, slår till ett par ggr, går undan igen osv

han är inte så svår när man kan tekniken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ibland kan den första bossen vara nog så svår.

Ja, du ska slå honom på hornet.

Gå fram till honom och slå honom ett par ggr, sen går du undan och väntar tills han gör ett anfall mot dig, sen går du fram, slår till ett par ggr, går undan igen osv

han är inte så svår när man kan tekniken.

Jag fösökte med det där sättet, men det var då jag bara dog hela tiden. Men sen läste jag i en guide att man skulle attackera honom allt man kunde INNAN han hann attackera själv och det funkade jättebra. Men nu har jag en annan fråga: hur bär man ringar??? När man väl har fått en ring "appraised" eller vad det heter, står det ju 0 bredvid ringikonen. Och att välja ringasken och trycka A/B hjälper ju inte heller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

åh, gris också. Det har jag glömt bort.

Hm...

kolla gamefaqs.com, om du ändå inte hittar det kan jag lägga ner en stund på att leta upp det åt dig.

Hur man använder olika föremål brukar inte stå i guider. Alltså jag menar, vilka knappar man ska trycka på och så. Det ska ju stå i manualen. Men OoS-manualen fattar jag inte mycket av. Så om nån annan vet svaret, så får ni gärna tala om hur man gör.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för att använda ringar ska du prata med Vasu Jewler och trycka på list, tryck på A och sen på en ring. sen tryck B. sen när du snackat klart med Vasu tryck Start och sen select. gå ner till din ring som du valde och tryck a då ska det stå E på ringen, då använmder du den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

för att använda ringar ska du prata med Vasu Jewler och trycka på list, tryck på A och sen på en ring. sen tryck B. sen när du snackat klart med Vasu tryck Start och sen select. gå ner till din ring som du valde och tryck a då ska det stå E på ringen, då använmder du den.

Hm, jag fattar inte riktigt. När jag har fått nya ringar har jag gått till juveleraren varje gång (har fått tre ringar totalt) och fått dem värderade. Men sen står det ju 0 bredvid ringikonen och det händer inget när jag väljer ringikonen och trycker på A. Och det finns ju bara en ringikon. Hur väljer man då vilken ring man ska bära? Fattar noll av det här... :(

 

En annan fråga: Vad är ugglestatyerna till för? Kan man använda dem på nåt sätt? Det kanske inte är några ugglestatyer, men de ser ut så. Jag pratar alltså om de där blåa statyerna som finns lite varstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...