Hoppa till innehåll

Ingen Bryr Sig När Nån Dör Som Man Inte Kände

Gäst Kaktus-Killen

Rekommendera inlägg

Gäst Kaktus-Killen

har ni tänkt på att man knappt bryr sig när nån berättar att nån de kände har dött?

t ex om nån på nyheterna äger att 20 omkom för en hamster rushade en stad så är d väl ingen som bryr sig om dom inte kände dom som dog

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har ni tänkt på att man knappt bryr sig när nån berättar att nån de kände har dött?

t ex om nån på nyheterna äger att 20 omkom för en hamster rushade en stad så är d väl ingen som bryr sig om dom inte kände dom som dog

Jag tycker att man bryr sig på ett visst sätt iallafall. Inte lika mycket som man skulle ha gjort om det var nån man kände naturligtvis men ändå. Speciellt när det gäller stora grejer, som 11:e september och Estoniakatastrofen m.m.

Sen när man läser om barn som råkat ut för hemska saker, då bryr jag mig mycket mer än om det hade varit en vuxen. Som den där 5-åriga pojken som våldtogs av flera män tills han dog, då höll jag på att spy och ville bara grina och slå ihjäl dem med en yxa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*sjunger refr. på Ingen vill veta var du köpt din tröja*

dom måste ju ha något ointressant att prata om på nyheterna :P

just kidding....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sorgligt...

Jag kanske inte gråter eller sörjer för varenda trafikoffer eller när jag hör om

ett mord på nyheterna, men det känns ändå någonstans djupt inne i en. Skulle

jag sitta på en begravning för en total främling skulle jag ändå gråta floder.

Men man kan inte bli involverad i alla olycker, då skulle jag själv inte orka att

leva...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sorgligt...

Jag kanske inte gråter eller sörjer för varenda trafikoffer eller när jag hör om

ett mord på nyheterna, men det känns ändå någonstans djupt inne i en. Skulle

jag sitta på en begravning för en total främling skulle jag ändå gråta floder.

Men man kan inte bli involverad i alla olycker, då skulle jag själv inte orka att

leva...

Precis. Det är så många människor som dör varje dag i världen, så skulle man sörja alla, skulle man ju vara deppig jämt. Det är helt naturligt att sörja dem man älskade mer än dem man inte kände. Annars vore det nåt konstigt. Men självklart kan man bli illa berörd när man hör om folk som blir mördade, speciellt om det var ett ovanligt grymt mord. Som galningen som torterade sina hyresgäster så att en av dem dog... Såg om det på Efterlyst och jag mådde så dåligt så jag inte kunde sova sen. Vad jag kan störa mig på, är att folk tycks sörja mer när en kändis dör än när en "vanlig" människa dör. Ungefär som om kändisen är mer värd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är den typen som har svårt att sörja, när min farfar dog kände jag inget alls när min katt dog, var jag sorgsen direkt när det hände. Så att sörja en massa folk som man aldrig ens har sett är väldigt svårt och föresten så är min menig att döden är en befrielse.

Jag väntar så på den dagen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...