Hoppa till innehåll

Supermario 64

Magdis

Rekommendera inlägg

• Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har 104 stjärnor just nu. De flesta som fattas är från de sista banorna högst uppe i tornet innan Bowser. Röda mynten på de två sista Bowser-banorna + den banan när man hittar osynlighetsmössan + den där i regnbågsvärlden när man flyger omkring fattas också. Jag har fajtats mot Bowser i sista ronden en gång men klarade det inte. Det svåra är att släppa honom i rätt ögonblick när man svingar honom så att han hamnar på en bomb. Jag lyckades bomba honom en gång, hur många gånger måste man göra innan han dör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag menar just så att han fortsätter att glida när man har gjort ett hopp. Problemet är att ibland tar man i för lite vid ett hopp för att undvika att glida vidare ner från platån och då blir det för kort istället. Det blir så slumpmässigt att man aldrig vet riktigt hur långt man ska hoppa. Perspektivet ställer också till det rejält där, ibland ser man inte ens att det är ett avstånd mellan två platåer för att perspektivet är fel.

Ja, jag håller med, det är jättesvårt att bedöma avstånd. Spelskaparna tycks ju tro att man vill ha kameran från sidan hela tiden. Det kanske är för att 3D-spel var rätt så nya när SM64 kom, så de var väl kvar i 2D-tänkandet, där kameran alltid är från sidan. Men i 3D-spel är det ju alltid lättast om kameran är bakifrån/uppifrån.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...