Hoppa till innehåll

The Elder Scrolls 3: Morrowind


Neko
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har nyss köpt ett spel som jag helt och hållet inte kan slita mig ifrån. Jag hade tråkigt och rotade bland alla mina gamla PC Gamer tidningar. Läste sedan en recension av ett Rollspel; The Elder Scrolls 3: Morrowind. Efter jag läst recensionen blev jag stum. ''JAG MÅSTE BARA HA DET SPELET!!'' Tänkte jag och gissa vad det kostade? 150 Kr! Jag trodde det skulle kosta minst 400 spänn eftersom det är ett så jäkla bra spel så jag köpte det direkt och jag blev inte besviken ett dugg. Jag skolkade nästan för att kunna köra Morrowind hemma.

 

Elder Scrolls 3 Morrwind är ett Medeltida-Fantasy aktigt rollspel.(Single Player.)

 

Det är ett spel där allting är upp till en själv! Du har hur mycket frihet som helst. Du kan i stort sett göra vad du vill. och ön du är på är GIGANTISKT! den ön sträcker sig mycket mer än 5,5 Kilometer! Du väljer själv hur storyn ska vara. Vill du vara en tjuv som stjäl saker från vanliga bybor, vill du vara en som bara går runt och slaktar monster och gör quest's, vill du köpa mark och bygga en by, och köpa slavar som smider vapen och odlar mat till dig. Allting går att göra. Det finns upp ca. 1560 quest's du kan köra, och det finns nästan ingen som kan klara alla quest's i spelet. Då måste han ha kört minst några år. Det finns också 2 Expansions att köpa till dom som gillar Orginalet. Bloodmoon och Tribal. Har du Expansion spelen kan du bli varulv och vampyr, och nya monster och quest's får du med också. Du kan bli biten av en vampyr och inom några dagar kan du själv förvandlas till en vampyr om du inte har försökt göra något åt det inom dom dagarna. Dock finns det en STOR quest du måste göra om du vill bli normal... Är du vampyr kan du samla en hel arme och attackera hela ön, och göra dom kvarlevande till slavar åt dig. xD

 

Full frihet, och kusligt kul. =]

 

Tänk er GTA 3/Vice City men kanske 4000 gånger så mer frihet.

 

10/10 Gillar man Medeltida/Fantasy Rollspel kommer man inte kunna sluta spela! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slår inte diablo 2, var grymt när det var nytt! (Men fattar inte hur folk fortfarande kan köra det.)

Grafiken är j*vligt bra för att vara så gammalt. Men det bästa av allt är att spelet är Omöjligt STORT. och sen är allt så detaljerat. Har en kompis som kört det i över 3 år och fortfarande sitter och spelar varenda dag. Redigerat av Neko
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt som f*n... Det jag har spelat alltså.

Det är roligt att man kan välja olika raser + födelsemärken och

andra saker som ger olika "attributes".

Jag är dock lite ovan vid första-persons-perspektiv på RPG's.

 

... PS. Det äger att vara tjuv... Tihihi.DS.

 

Alla balla townguards är coolt också...

Undra om man kan tröttna på det.

 

Jag gillar också att rustningarna är i bitar, så att man kan blanda

mellan en massa olika rustningsdelar... Gillar faktiskt Diablo II mer, men

... Morrowind är inte långt ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

hur åker man till solsteim jag är också en morrowind spelare det äger så fett

jag döda trebunius i vivec mages guild och tog hans stav den äger fett med

gör en orc och avänd beserk med den då kan du döda alla i hela spelet(tror jag)

jag kan mkt om spelet fråga mig om det är nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...