Hoppa till innehåll

Det Värsta Viruset?

Night-Killer

Rekommendera inlägg

• Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hur uppgraderar man virus skyddet?

Det beror på vilket virusskydd du har ;)

Men för det mästa såm brukar det finnas en liten ikon på start menyn där virusprogrammet är, om man högerklickar på den så står det typ Norman uppdate eller Norton uppdate osv.

Annars kan du gå in på deras offeciella hemsida ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men för det mästa såm brukar det finnas en liten ikon på start menyn där virusprogrammet är, om man högerklickar på den så står det typ Norman uppdate eller Norton uppdate osv.

Tack, har uppdaterat nu ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(DanniQ @ 09/10-2004 22:37:13)

Inga problem, men kom ihåg att göra det ofta.

Ta några minuter och typ, varannan dag och kolla om det finns någon ny uppgradering så är du så gott som virusfri hela tiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(No Fear @ 09/10-2004 22:41:58)
(DanniQ @ 09/10-2004 22:37:13)

Inga problem, men kom ihåg att göra det ofta.

Ta några minuter och typ, varannan dag och kolla om det finns någon ny uppgradering så är du så gott som virusfri hela tiden ;)

Men du det tog ca 30 seckunder att uppdatera. Det fanns inget man kunde välja eller så heller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Raistlin @ 09/10-2004 21:57:29)
(Kaktus-Killen @ 09/10-2004 00:18:05)

Windows XP. weeeEEEeeeEee :o :o :o :ppPP

Hahaha f*n va sant xD Xd mwEeehEEeE :PpP

Du är den smartaste person jag mött på detta forum. Fattar ni inte att Windows är sämst?! Linux für alle!

"linux är överlägset mycket bättre än windows. det är stabilare, det är snabbare, det är väldigt mycket säkrare och det är överlägset teknist bättre. ända andledningen till att linux inte har tagit över från windows redan är för att folk i allmänhet är n00bz och dessutom väldigt konservativa sånna.

"

jag har hört att linux ska vara mycket bättre än windows(säg något os som inte är det) men det är krångligare och så funkar väl inte alla spel på linux heller. de flesta spel är väl skapade för windows.

windows blir bara sämre och sämre. 95 och 98 är stabilare än xp. de flesta använder windows och därför görs det massor med virus till windows. finns säkert flera ton med virus till windows.

jag och mina kompisar brukar skoja lite och säga:

"Det är inget virus! Det är en uppdatering till windows!" :P

jag har haft flera olika virus. 2 st minns jag bäst. det ena var "blaster" men det var ganska lätt att bli av med, man behövde bara installera en uppdatering till windows.

det andra hette W32.Pinfi och det förstörde nästan allt på datorn, många spel funkade inte. alla *.exe filer blev smittade. jag hade inte internet på den datorn så jag var, efter en liten olycka**, tvungen att formatera om den datorn.

(**använde ett antivirus program som tog bort nästan alla *.exe filer)

Med varje ny uppdatering till windows, kommer också fler buggar!

Redigerat av cloud
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst henke37

De värsta virusen är de som förstör data långsamt(ändrar några tal i ett kalkylark per dag), då sitter man där med en backup med viruset på och massa oandvändbara datafiler. Vist det finns de som förstör datorn direckt men de upptäcks direckt också och då har man en backup att läsa in, och fixa bugen som viruset smet in med(t ex windows).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För er som har problem med sasser, när den poppar upp, gå in på Start > Kör och skriv shutdown -a eller shutdown-i så försvinner den o du kan fortsätta, du måste göra detta varje gång den poppar upp (asså varje gång du startar datorn) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...