diablofire Skrivet 9 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2004 Trojaner, Spyware/Adware är ju jobbigast, skulle hellre vilja ha hela hårddisken raderad <_< min data oxå är ett vrus hela den samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 9 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2004 Hur uppgraderar man virus skyddet? Det beror på vilket virusskydd du har ;) Men för det mästa såm brukar det finnas en liten ikon på start menyn där virusprogrammet är, om man högerklickar på den så står det typ Norman uppdate eller Norton uppdate osv. Annars kan du gå in på deras offeciella hemsida ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 9 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2004 Man får ett nytt år kort och Kaaabbbooom!!! datorns hårddisk är trasig men man kan om installera windows Värsta viruset /\ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DanniQ Skrivet 9 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2004 Hur uppgraderar man virus skyddet? Det beror på vilket virusskydd du har ;) Men för det mästa såm brukar det finnas en liten ikon på start menyn där virusprogrammet är, om man högerklickar på den så står det typ Norman uppdate eller Norton uppdate osv. Annars kan du gå in på deras offeciella hemsida ;) Tack, har uppdaterat nu ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 9 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2004 (DanniQ @ 09/10-2004 22:37:13) Hur uppgraderar man virus skyddet? Det beror på vilket virusskydd du har ;) Men för det mästa såm brukar det finnas en liten ikon på start menyn där virusprogrammet är, om man högerklickar på den så står det typ Norman uppdate eller Norton uppdate osv. Annars kan du gå in på deras offeciella hemsida ;) Tack, har uppdaterat nu ;) Inga problem, men kom ihåg att göra det ofta. Ta några minuter och typ, varannan dag och kolla om det finns någon ny uppgradering så är du så gott som virusfri hela tiden ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DanniQ Skrivet 9 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2004 (No Fear @ 09/10-2004 22:41:58) (DanniQ @ 09/10-2004 22:37:13) Hur uppgraderar man virus skyddet? Det beror på vilket virusskydd du har ;) Men för det mästa såm brukar det finnas en liten ikon på start menyn där virusprogrammet är, om man högerklickar på den så står det typ Norman uppdate eller Norton uppdate osv. Annars kan du gå in på deras offeciella hemsida ;) Tack, har uppdaterat nu ;) Inga problem, men kom ihåg att göra det ofta. Ta några minuter och typ, varannan dag och kolla om det finns någon ny uppgradering så är du så gott som virusfri hela tiden ;) Men du det tog ca 30 seckunder att uppdatera. Det fanns inget man kunde välja eller så heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 9 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2004 (redigerat) (Raistlin @ 09/10-2004 21:57:29) (Kaktus-Killen @ 09/10-2004 00:18:05) Windows XP. weeeEEEeeeEee :o :o :o :ppPP Hahaha f*n va sant xD Xd mwEeehEEeE :PpP Du är den smartaste person jag mött på detta forum. Fattar ni inte att Windows är sämst?! Linux für alle! "linux är överlägset mycket bättre än windows. det är stabilare, det är snabbare, det är väldigt mycket säkrare och det är överlägset teknist bättre. ända andledningen till att linux inte har tagit över från windows redan är för att folk i allmänhet är n00bz och dessutom väldigt konservativa sånna. " jag har hört att linux ska vara mycket bättre än windows(säg något os som inte är det) men det är krångligare och så funkar väl inte alla spel på linux heller. de flesta spel är väl skapade för windows. windows blir bara sämre och sämre. 95 och 98 är stabilare än xp. de flesta använder windows och därför görs det massor med virus till windows. finns säkert flera ton med virus till windows. jag och mina kompisar brukar skoja lite och säga: "Det är inget virus! Det är en uppdatering till windows!" :P jag har haft flera olika virus. 2 st minns jag bäst. det ena var "blaster" men det var ganska lätt att bli av med, man behövde bara installera en uppdatering till windows. det andra hette W32.Pinfi och det förstörde nästan allt på datorn, många spel funkade inte. alla *.exe filer blev smittade. jag hade inte internet på den datorn så jag var, efter en liten olycka**, tvungen att formatera om den datorn. (**använde ett antivirus program som tog bort nästan alla *.exe filer) Med varje ny uppdatering till windows, kommer också fler buggar! Redigerat 9 Oktober 2004 av cloud Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst henke37 Skrivet 10 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2004 De värsta virusen är de som förstör data långsamt(ändrar några tal i ett kalkylark per dag), då sitter man där med en backup med viruset på och massa oandvändbara datafiler. Vist det finns de som förstör datorn direckt men de upptäcks direckt också och då har man en backup att läsa in, och fixa bugen som viruset smet in med(t ex windows). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BIZZI Skrivet 10 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2004 blaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 10 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2004 fick bort viruset på direkten den där om att det stängs efter 60 sekunder gick bara till kör sen skrev shut down hela blev bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xray Skrivet 10 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2004 För er som har problem med sasser, när den poppar upp, gå in på Start > Kör och skriv shutdown -a eller shutdown-i så försvinner den o du kan fortsätta, du måste göra detta varje gång den poppar upp (asså varje gång du startar datorn) :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 gå in på f-secures webbsidor där kan finnas lite info en gång hade jag 186 spyware på min data :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.