egget91 Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 När jag startar the sims 2 kommer bilden upp sen händer det inget mer.Efter ett tag står det att the sims 2.exe har stött på ett problem.VAD SKA JAG GÖRA!? SNÄLLA HJÄLP! :unsure: :cry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alex_best Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Förslag: 1. Gå tillbaka till butiken och säg vad som är fel(glöm inte kvittot! :P) 2.ööh! typ Prata vet med din dator det bruka funka ;) 3.Köp en ny dator! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DanniQ Skrivet 11 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2004 Är din dator tillräkligt bra? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
egget91 Skrivet 12 Oktober 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2004 Har en XP. Har inte köpt något nytt grafikkort.Men jag läste på tesims.se att man inte kan ha ALCOHOL installerat.jag tog bort det. Nu står det att det inte fins någon skiva i när jag startar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GROM Skrivet 12 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2004 Har en XP. Har inte köpt något nytt grafikkort.Men jag läste på tesims.se att man inte kan ha ALCOHOL installerat.jag tog bort det. Nu står det att det inte fins någon skiva i när jag startar. Du har troligtvis virus på diskettläsarenheten, vi har haft d.. :blink: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pepsinisse Skrivet 13 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2004 F) Spelet går inte att starta, och jag får ett felmeddelande om att Sims 2 har hittat ett CD Rom/DVD-emuleringsprogram, vad kan jag göra åt detta? S) Tyvärr så är en del program som möjliggör kopiering av CD- och DVD-skivor inte kompatibla med The Sims 2. Exempel på dessa program är: * CloneCD * Alcohol 120% och Alcohol 52% * Daemon Tools Denna typen av program måste avinstalleras innan The Sims 2 kan installeras och spelas. Utöver detta så skapar en del CD-bränningsprogram virutuella CD-enheter som också kan orsaka detta felmeddelande. Om detta är fallet så rekommenderar vi att man läser manualen för programvaran hur man skall stänga av och avinstallera de virutuella enheterna. Produkter som vi känner till skapar dessa problem är: * Nero v5 and v6 * Roxio Media Creator Kommer från http://www.support.sverige.ea.com/index.as...asp%3Fid%3D3107 Men Daemon Tools 3.47 går iaf, jag har de igång ju ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
egget91 Skrivet 13 Oktober 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2004 Men det är lungt nu. Det var bränt så man skulle ha en slags fil så att man kunde köra utan skiva,typ en crackfil.Men nu funkar THE SIMS2! JIPPI! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RedSnake Skrivet 14 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2004 varför sa du inte att det var bränt från början ??!! <_< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
egget91 Skrivet 15 Oktober 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2004 Men ursäkta då. Förlåt att jag slösade bort eran tid. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RedSnake Skrivet 16 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2004 jag god tar ursäkten B) :) :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 19 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2004 F) Spelet går inte att starta, och jag får ett felmeddelande om att Sims 2 har hittat ett CD Rom/DVD-emuleringsprogram, vad kan jag göra åt detta? S) Tyvärr så är en del program som möjliggör kopiering av CD- och DVD-skivor inte kompatibla med The Sims 2. Exempel på dessa program är: * CloneCD * Alcohol 120% och Alcohol 52% * Daemon Tools Denna typen av program måste avinstalleras innan The Sims 2 kan installeras och spelas. Utöver detta så skapar en del CD-bränningsprogram virutuella CD-enheter som också kan orsaka detta felmeddelande. Om detta är fallet så rekommenderar vi att man läser manualen för programvaran hur man skall stänga av och avinstallera de virutuella enheterna. Produkter som vi känner till skapar dessa problem är: * Nero v5 and v6 * Roxio Media Creator Kommer från http://www.support.sverige.ea.com/index.as...asp%3Fid%3D3107 Men Daemon Tools 3.47 går iaf, jag har de igång ju ;) Jag har daemon tools funkar ändå Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RedSnake Skrivet 19 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2004 vad är demon tools för nått ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg