Hoppa till innehåll

The Sims 2


egget91
 Dela

Rekommendera inlägg

Har en XP. Har inte köpt något nytt grafikkort.Men jag läste på tesims.se att man inte kan ha ALCOHOL installerat.jag tog bort det. Nu står det att det inte fins någon skiva i när jag startar.

Du har troligtvis virus på diskettläsarenheten, vi har haft d.. :blink:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

F) Spelet går inte att starta, och jag får ett felmeddelande om att Sims 2 har hittat ett CD Rom/DVD-emuleringsprogram, vad kan jag göra åt detta?

 

S) Tyvärr så är en del program som möjliggör kopiering av CD- och DVD-skivor inte kompatibla med The Sims 2. Exempel på dessa program är:

 

* CloneCD

* Alcohol 120% och Alcohol 52%

* Daemon Tools

 

Denna typen av program måste avinstalleras innan The Sims 2 kan installeras och spelas.

 

Utöver detta så skapar en del CD-bränningsprogram virutuella CD-enheter som också kan orsaka detta felmeddelande. Om detta är fallet så rekommenderar vi att man läser manualen för programvaran hur man skall stänga av och avinstallera de virutuella enheterna. Produkter som vi känner till skapar dessa problem är:

 

* Nero v5 and v6

* Roxio Media Creator

 

 

 

 

Kommer från

http://www.support.sverige.ea.com/index.as...asp%3Fid%3D3107

 

 

Men Daemon Tools 3.47 går iaf, jag har de igång ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

F) Spelet går inte att starta, och jag får ett felmeddelande om att Sims 2 har hittat ett CD Rom/DVD-emuleringsprogram, vad kan jag göra åt detta?

 

S) Tyvärr så är en del program som möjliggör kopiering av CD- och DVD-skivor inte kompatibla med The Sims 2. Exempel på dessa program är:

 

* CloneCD

* Alcohol 120% och Alcohol 52%

* Daemon Tools

 

Denna typen av program måste avinstalleras innan The Sims 2 kan installeras och spelas.

 

Utöver detta så skapar en del CD-bränningsprogram virutuella CD-enheter som också kan orsaka detta felmeddelande. Om detta är fallet så rekommenderar vi att man läser manualen för programvaran hur man skall stänga av och avinstallera de virutuella enheterna. Produkter som vi känner till skapar dessa problem är:

 

* Nero v5 and v6

* Roxio Media Creator

 

 

 

 

Kommer från

http://www.support.sverige.ea.com/index.as...asp%3Fid%3D3107

 

 

Men Daemon Tools 3.47 går iaf, jag har de igång ju ;)

Jag har daemon tools funkar ändå
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...