Gäst Red_fox Skrivet 19 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2004 ä de nån som läser tyska på skolan. Om nån gör det kan du då förklara hur man tar ut satts delar å när det ska vara ackusativ????? :wacko: :wacko: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 19 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2004 subjekt=personen det handlar om ackusativ objekt(a.o)=saken som tex personen köper Predikat=saken som händer tex köper,handlar o.s.v Hoppas att det hjälpte dig nåt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Red_fox Skrivet 19 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2004 de hjälpte lite,men när de ä ackusativ så ska man ju ibland ändra ordet elle så ska man tex ändra die till den å de ä de jah inte fattar när man ska göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 19 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2004 Jaha den lill s*itgrejen..det begriper inte jag heller ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hanget Skrivet 19 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2004 hade jag haft min gamla tyskabok framför mig hade jag kunnat hjälpa, men jag ahar tyvärr inte läst tyska på ett år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 20 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2004 Vanlig - Der - Das - Die Ackusativ - Den - Das - Die Dativ - Dem - Dem - Der Vanligt - Die Wand (vägg) Ackusativ använder man när man gör något med saken - Ich hängt die Bild an die Wand. Dativ använder man när man beskriver vart saken är - Die Bild hängt an der Wand. Hoppas det var till någon hjälp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Golden Star Skrivet 20 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2004 de hjälpte lite,men när de ä ackusativ så ska man ju ibland ändra ordet elle så ska man tex ändra die till den å de ä de jah inte fattar när man ska göra det. vad menar du??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tibia Aeger Skrivet 3 November 2004 Rapport Dela Skrivet 3 November 2004 Vi får itne lära oss tyska i våran skola haha :P, bara Franska & Spanska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 9 November 2004 Rapport Dela Skrivet 9 November 2004 Vi får itne lära oss tyska i våran skola haha :P, bara Franska & Spanska. Vi hade det förut men ingen ville börja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Claudia Skrivet 13 November 2004 Rapport Dela Skrivet 13 November 2004 det är ju jätte bra när ens svenska lärare vägrar lära ut vad satsdelar är... Jag ligger i världes underläge på tyskan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 13 November 2004 Rapport Dela Skrivet 13 November 2004 det enda jag skulle lära mig tyska för är för att förstå rammsteins låtar bättre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Offline Skrivet 14 November 2004 Rapport Dela Skrivet 14 November 2004 heh, jag fatta dom ganska bra innan jag började med tyska x) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.