Hoppa till innehåll

Nerladdnings Förbud


MrSwat

Rekommendera inlägg

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

okej en snabblektion från shacti:

lagen som träder i kraft nästa år är egentligen ingen ny lag utan en extra grej till upphovsrättslagen (upphovrättslagen går ut på att allt man själ "skapat" är skyddat av en lag som förbjuder folk att kopiera det) som gör att det kommer bli förbjudet att ta del av upphovsrättskyddat material utan licens. grejen är att förut (nu också) har det bara varit förbjudet att "dela med sig" av musik, program, filmer etc. men vid årskiftet kommer det bli olagligt att just det ladda ner musik. både från kazaa, dc++ och resten av de programmen.

 

jag förstår fullt ut varför artisterna vill ha det så. tänk efter ni har lag ner flera månader på att skriva låtar och göra ett album av det, sen så fort ni släpperdet och tänker äntligen börjar stålarna rulla in så tar "nån" och lägger ut det på nätet och istället för att folk betalar för musiken så laddar de ner den utan att du får ett enda öre. detta leder till att du, i brist på pengar blir vräkt från din lägenhet eller blir tvungen att sälja ditt hus för att ha råd med mat, vilket i sin tur leder till att du inte har möjlighet att skriva fler låtar, och fansen blir sura för att deras idol är slut, pga dem!!

 

ni som har laddat ner musik och annat verkar inte ta detta på så stort allvar men ni har missat en sak allt ni gör på internet loggas av er operatör och nån gång kommer polisen/myndigheten få reda på det så mitt tips är att ni gör som förr och betalar för materialet. ifall ni inte viste det så finns det en organisation som heter anti-piratbyrån som kommer få mycket större myndighet efter att den nya lagen träder i kraft och jag tror knappast dom kommer ligga o slöa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Xray där för dom har ganska så mycket pengar så jag tror inte att dom blir vräkta och allt annat du sa.

Men det finns även fördelar med nedlladdning från intenet....vissa artister man hittar där finns inte att köpa i sverige och även en hel del tv-serier som inte har kommit ut på dvd kan man också hitta där.

 

Så jag vet att dom kommer nog aldrig att få stop på dom olagliga nedladdningarna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur långa är dom typ???

som beyblade filmerna men alla lång filmer är det 1 timma.Det är sant sverige tar ju inte ut alt och om man vill se nåt som det inte släpps så kan man väl få ladda ner det fytusan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...